آموزش و پرورش و حوزه‌ های علمیه باید بتوانند فرهنگ جامعه را تقویت کنند

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه همه ارکان آموزش و پرورش باید در تربیت نقش داشته باشند، گفت: آموزش و پرورش و حوزه‌ های علمیه دو بال تربیتی کشور هستند و هر دو باید تلاش کنند که بتوانند باعث تقویت فرهنگ در جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌ الاسلام والمسلمین «علی وحدانی‌ فر» امروز (۹ اسفند ماه) در دیدار رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه که به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی صورت گرفت، اظهار کرد: تربیت تکلیف آموزش پرورش به تنهایی نیست، تکلیف همه جامعه است.

 

امام جمعه دهدشت نقش آموزش و پرورش در تربیت را اساسی دانست و با بیان اینکه نقش مهم تر را خانواده و جامعه بر دوش دارد، افزود: برخی از فرهنگ‌ های غلط را گذاشتیم بر دوش آموزش و پرورش، گرچه هم خانواده و هم جامعه در تربیت فرزند مؤثر هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه خانواده نقش فراوانی در تربیت فرزندان دارد، ادامه داد: هر جا جامعه در طول تاریخ بیشرفته داشته، دلیلش این بوده که خانواده موفق عمل کرده و جامعه هم «رشد» پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام وحدانی فر تنها تربیت گفتاری را در نظام آموزشی و جامعه کافی ندانست و گفت: مهم‌ ترین نوع تربیت، تربیت رفتاری است و آموزش و پرورش در مسئله تربیت باید تلاش فراوان داشته و آن هم همراه با تربیت رفتاری باشد.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه همه ارکان آموزش و پرورش باید در تربیت نقش داشته باشند، گفت: آموزش و پرورش و حوزه‌ های علمیه دو بال تربیتی کشور هستند و هر دو باید تلاش کنند که بتوانند باعث تقویت فرهنگ در جامعه شود.

 

وی با بیان اینکه ستاد نماز جمعه در حوزه فرهنگی و تربیتی آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را دارد، گفت: برای جامعه مترقی و آباد، باید انسان‌ های آباد پرورش پیدا کنند.

 

«فضل الله گنجی پور» هم در این دیدار، گفت: هدف ما در آموزش و پرورش فقط آموزش مباحث علمی به دانش آموزان نیست، بلکه انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی به نسل آینده مدنظر است.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: در تلاش هستیم دانش آموزان ما در خانه دوم خود، یعنی مدرسه با آموزش تعلیم و تربیت از مدارس در برابر تهاجم فرهنگی صیانت کنند که نسل آینده ما جامعه‌ای آگاه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشند.

 

وی افزود: همه ما موظف هستیم در تعلیم و تربیت تلاش کنیم و این یکی از مهم‌ترین اهداف ما در آموزش و پرورش است.

کد خبر 1152675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha