مهلت یک هفته‌ای استاندار گیلان به دستگاه‌های مسئول در حوزه لندفیل سراوان

زمانی با بیان اینکه استاندار گیلان به دستگاه‌های مسئول در حوزه لندفیل سراوان یک هفته مهلت داده تا طرح‌های خود را برای حل این معضل ارائه کنند گفت: راه‌اندازی تصفیه‌خانه شیرابه و زباله‌سوز سراوان در اولویت پیگیری این دستگاه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا زمانی» شامگاه دوشنبه( ۹ اسفند) در گفت‌وگوی خبری با اشاره به دستور استاندار گیلان به دستگاه‌های مسئول برای ارائه طرحهای حل مشکل پسماند سراوان و سایر شهرهای درگیر در مدت زمانی یک هفته اظهار داشت: معضل مدیریت پسماند یکی از بزرگترین مخاطرات و چالش های محیط زیست گیلان است.

 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان آلودگی منابع آبی و خاکی و محیطزیست به جهت انباشت زباله و پسماند را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این معضل طبیعت گیلان را به چالش انداخته و تهدیدی جدی برای سلامتی و بهداشت مردم استان به شمار می‌رود.

 

زمانی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بحث پسماند و زباله را با جدیت دنبال می‌کند تصریح کرد: برنامه های تفکیک زباله از مبدا جزو اولویت‌های محیط زیست گیلان محسوب می‌شود و معتقدیم اجرای این برنامه به فناوری خاصی نیاز ندارد و تنها به یک برنامه ریزی اصولی نیازمند است.

 

وی مشارکت مردم و شهروندان در راستای اجرای طرح های تفکیک زباله از مبدا را لازم و ضروری و تعیین کننده خواند و اضافه کرد: در حال حاضر در لندفیل سراوان حدود یک میلیون تن زباله وجود دارد و علاوه بر آن روزانه حدود هزار تن زباله به این سایت وارد و دفن می‌شود.

 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن یادآوری ورود شش لیتر بر ثانیه شیرابه سمی لندفیل سراوان به طبیعت ادامه داد: کنترل شیرابه های سمی یکی از اهداف این اداره کل است و با توجه به اختلافی که بین شهرداری رشت و شرکت پیمانکار تصفیه خانه شیرابه رخ داده اولویت ما پیگیری رفع این مشکل در اسرع وقت است.

 

زمانی افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان را اولویت دیگر حفاظت محیط زیست گیلان اعلام و خاطرنشان کرد: پیگیری ساخت فاز دوم این کارخانه همراه با افزایش ظرفیت ۵۰۰ تنی و تکمیل زباله سوز سراوان از دیگر اولویت‌های حفاظت محیط زیست گیلان است که میتواند به حل معضل لندفیل سراوان کمک شایان توجهی داشته باشد.

 

کد خبر 1152809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha