نورافشانی ۳۱۳ نقطه/ پویش ۸ هزار لباس نو به یاد ۸ هزار شهید گیلانی

حجت الاسلام مهدوی از اجرای پویش ۸ هزار لباس نو به یاد ۸ هزار شهید گیلانی به مناسبت فرا رسیدن سال نو و ایام شعبانیه خبر داد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سعید مهدوی» امروز ( شنبه، ۱۴ اسفند ) در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسب های مذهبی استان گیلان که با موضوع برنامه های نیمه شعبان در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: بشر برای رسیدن به تعالی روحی و فکری و همچنین سعادتمندی مادی و معنوی نیازمند ظهور حضرت حجت و منجی عالم بشریت است.



مديرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ترویج و تبیین فرهنگ ظهور برای موعود موجود جهانی باید اولویت همه دستگاه ها به خصوص دستگاههای فرهنگی قرار گیرد گفت: نیمه شعبان فرصت مغتنمی برای دستگیری و کمک به مستضعفین و محرومان و می بایست از این فرصت بهترین بهره را برد.



وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های فرهنگی در ایام شعبانیه فعال باشند تصریح کرد: نیمه شعبان روز مستضعفین نام گذاری شده است، پویش "خیرات نان نذر ظهور" در نانوایی های گیلان کار ارزشمندی که سال گذشته بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت امسال هم با جدیت برگزار می شود.


حجت الاسلام مهدوی از پویش تهیه هشت هزار کفش و لباس نو برای محرومین به یاد ۸ هزار شهید استان در این ایام‌فرخنده خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگیری در آستانه نوروز، تهیه لباس نو برای نیازمندان کار ارزشمندی است که باهمراهی دستگاه و نهادهای مختلف و مشارکت تشکلهای مردم نهاد انجام می شود.


مديرکل تبلیغات اسلامی گیلان از نور افشانی ۳۱۳ نقطه گیلان در ایام شعبانیه و نیمه شعبان اشاره اضافه کرد: فضاسازی محیطی در ایام نزدیک به سال نو باید با مفاهیم مهدویت در سطح شهرهای گیلان انجام شود.‌



وی همچنین اضافه کرد: مسابقه تزئین محله با موضوع مهدویت و انتظار با محوریت مساجد در گیلان برگزار می شود.


مديرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه نمادهای هنرمندانه و حماسی در فضاسازی شهری استفاده شود اظهار داشت: طراحی و اجرای مبلمان شهری بر عهده شهرداری هاست و می بایست در این خصوص هنرمندانه عمل کنند و شکل و شمایل گیلان را مذهبی و مهدوی وار برای مسافران نوروزی آماده کنند.


حجت الاسلام مهدوی اذعان کرد: راه اندازی ایستگاه های صلواتی و استقرار ۱۱۰ کرسی پاسخگویی به شبهات در نقاط مختلف گیلان از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات در نیمه شعبان است.


وی ادامه داد: برگزاری پیاده روی خانوادگی و ایجاد خیابان انتظار در رشت و بعضی از شهرستانها از دیگر برنامه های این ایام است.


مديرکل تبلیغات اسلامی گیلان به تشریح اهمیت، جایگاه و فلسفه "انتظار"، اشاره کرد و افزود: انتظار حضرت ولی عصر(عج) انتظار راهبردی، کاربردی و واقعی است.

وی با بیان اینکه سعادتمندی بشری با ظهور امام زمان (عج) محقق می شود تصریح کرد: زندگی بشر زمانی به تحولی شگرف در ابعاد مختلف دست پیدا می کند که منجی موعود موجود در تک تک لحظات بشر نقش افرین باشد.


حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اهمیت و جایگاه ظهور حضرت حجت در زندگی بشری، تصریح کرد: جامعه بشریت خود را برای ظهور موعود موجود جهانی آماده کنند.


وی با اشاره به تجربه بهره مندی از ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۳ معصوم، آماده سازی برای ظهور را یک تکلیف الهی برشمرد و افزود: طبق آموزه های دینی و الهی، وجود نورانی امام زمان (عج) همانند خورشیدی فروزان و درخشنده برای جامعه جهانی مفید و موثر است.


مديرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شعبان فرصت ظرفیت سازی برای جامعه و جان و جهان برای درک ظهور منجی موعود موجود است تاکید کرد: میلاد امام زمان (عج) بهانه ای برای بیداری و توجه عموم مردم به این حجت کامل خدا بوده و نسبت به بزرگداشت این ایام حساسیت خاصی بایستی حاکم باشد.‌

کد خبر 1154243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha