توانمندسازی  اقشار نیازمند باید در اولویت باشد

آیت الله عبادی با بیان اینکه توانمندسازی اقشار نیازمند باید در اولویت باشد، گفت: حقوق نجومی، زمین‌های غصبی و واحدهای تعطیل شده تبدیل به فقر ناخواسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله«سید علیرضا عبادی» امروز (۱۵ اسفند) در دیدار با مدیرکل و معاونین کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ور وز پاسدار، اظهار کرد: مسئله فقر و غنا مانند سایر مسائل عالم تحت قنون علت و معلولی است اما کمتر به این مسئله توجه می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کمک‌های موردی و دستی در بسیاری از مکان‌ها یک ضرورت است اما یک هدف نیست بلکه هدف اصلی توانمندسازی است، گفت: باید به علت‌های فقر در کشوری غنی مثل ایران توجه شود چون این مسئله‌ای عادی نیست و با اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.

 

وی ادامه داد: فقری به وجود نمی‌آید مگر اینکه غنای بی‌دلیلی و پول باد آورده ای برای یک عده فراهم شده باشد که این مسلم از چارچوب نظام اسلامی خارج است و نباید چنین چیزی در نظام اسلامی باشد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر جنگ هشت ساله نظامی بر ما تحمیل و آمار چند صدهزار شهید و جانبازان و آزادگانی حادث می‌شود و یا اگر تروری صورت و در نتیجه آن کشته‌هایی باقی می‌ماند، متوجه دشمن است، افزود: در حالی که فقرا و مستمندان هم در ترورهای اقتصادی ضربه می‌بینند اما در اینجا خواص هم متوجه نمی‌شوند که این فقر زاینده علت بیرونی دارد چرا که دشمن در همه گزینه ها برای نابودی ما طرح و برنامه دارد و این منحصر به زمان انقلاب نیست.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: دشمن از ۲۰۰ سال قبل طرح ها و برنامه های خود را اجرا کردند در ایران وقتی انگلیس حاکم بود مواد غذایی را گرانتر می‌خریدند و مازاد مصرف را در صحرا می‌سوزاندند و ورود غله را از هندوستان و عراق به ایران مانع می‌شدند، در این زمان از ۲۰ میلیون جمعیت ایران حدود ۱۰ میلیون نفر از گرسنگی و بیماری مردند.

 

وی تصریح کرد: این سیاست انگلیس بود که ایرانی نباید سیر باشد و با فعالیت‌های غیرمستقیم مانند گسترش اعتیاد و فحشا چرخ‌های اقتصادی و فرهنگی را نابود می‌کردند.

 

آیت الله عبادی یادآور شد: عوامل استعمار وقتی مسلط شدند مردم تحت فشار بودند و یک آدم بی‌سواد تریاکی مجری برنامه های انگلیس از همه دزدتر بود و در آن شرایط سخت جامعه ۴۴ هزار روستای ۶ دانگ را از دست مردم به زور گرفت و این غیر از پول و هتل و اشیای گرانبهایی بود که بعد از آن که محمدرضا آنها را به خارج برد و همه تعجب کرده بودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمان محمدرضا توسط انگلیسی‌ها استان چهاردهم ایران یعنی بحرین را هدیه کردند، زمین‌های آرارات را به ترکیه دادند، مناطق آب هیرمند را از دست دادند و اینها همه ظلم‌هایی بود که حادث شد، افزود: فقر بعد از انقلاب ناشی از عوامل بیرونی است و در برخی منابع تصمیم‌گیری و تصمیم ساز نفوذ کردند و دولت‌هایی که آمدند بر اساس قانون اساسی عمل نکردند و به عنوان دولتمرد اموال مردم را دزدیدند، کارخانه‌ها را تعطیل کردند که اتفاقی عادی نیست.

 

وی با بیان اینکه حقوق نجومی، زمین‌های غصبی و واحدهای تعطیل شده تبدیل به فقر ناخواسته می‌شود، گفت: البته من و شما هم مقصر بودیم و خواهیم بود زیرا در انتخاب خوب عمل نکردیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی ادامه داد: هر چهار سال انتخابات صورت می‌گیرد و ما باید انسان‌های مفید، کارآمد و مردمی انتخاب می کردیم اما این کار را نکردیم و انسان‌های مشکوک آمدند و مجموعه‌ای را مسلط کردند که به وجود آورنده این وضعیت شدند و بعد یارانه ۴۵ هزار تومانی را قصه پر غصه دولت اعتدال می‌دانستند اما از آن طرف پول‌های میلیادری به نور چشمی‌ها داده می‌شد و دست آن‌ها باز بود.

 

آیت الله عبادی با اشاره اینکه این فقر زاییده من و شما است، بیان کرد: تا کی می‌خواهیم اندیشه ما به غرب و انگلیس وصل باشد که ترامپ بیاید و کار مردم را درست کند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کار کمیته امداد توانمند سازی و اشتغال است، گفت: پرداخت پول دستی به فرهنگ مردم استان نمی‌سازد چراکه باطن آن‌ها نمی‌خواهد پول دستی بگیرد زیرا فرد نیازمند به دنبال اشتغال است و دولت سیزدهم توجه به اشتغال دارد سایر دستگاه‌های حمایتی هم باید همراه شوند.

 

وی در پایان افزود: همانطور که دولت به سمت اجرای عدالت پیش می‌رود ما هم باید همراه شویم تا بقای کشور برای همیشه تضمین شود، ایران کشوری غنی و ثروتمند است که اگر چرخ آن بر اساس داشته‌ها فعال شود دیگر فقیری نخواهیم داشت.


 

کد خبر 1154357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha