شرکت بحرین در گفتگو راهبردی امنیتی با آمریکا در سایه نقض فزاینده حقوق بشر

درحالی بحرین در گفتگو راهبردی امنیتی با آمریکا شرکت کرد که نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان در این کشور روبه افزایش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست،  یک هیئت رسمی از بحرین به ریاست «طارق حسن» رئیس امنیت در دومین دوره گفتگو راهبرد امنیتی با ایالات متحده آمریکا شرکت کرد و دو طرف تلاش های مشترک برای مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

حسن، تلاش های وزارت کشور بحرین را در توسعه برنامه ها و تکنیک های مورد استفاده در زمینه های امنیتی و دستاوردهای آن در مبارزه باپول شویی و تامین مالی تروریسم را بررسی کرد.

 

وی بر اهمیت تداوم تلاش ها برای تقویت همکاری و هماهنگی مشترک و پیشبرد در تبادل تخصص و تجربیات به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با جرایم سازمان یافته تاکید کرد.

عبدالله راشد آل خلیفه، سفیر بحرین در واشنگتن و احمد حمد آل خلیفه، رئیس گمرک و سلمان محمد آل خلیفه، رئیس اجرایی مرکز ملی امنیت سایبری و نمایندگان تعدادی از ادارات وزارت کشور در این نشست شرکت کردند. ریاست این نشست را کریس لاندبرگ، معاون هماهنگ کننده دفتر مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا برعهده گرفت.

 

برهمین اساس، برایان دولی، مدیر سازمان حقوق بشر، پیش از این با انتشار اسنادی از وزارت امور خارجه آمریکا به موجب قانون آزادی اطلاعات فاش کرد که وزارت امورخارجه در ماه می 2015 میلادی یک دوره 12 روزه درباره مبارزه با تروریسم برای مسئولان سازمان های امنیتی و دولتی در بحرین از جمله اعضای اداره تحقیقات جنایی برگزار کرد.

 

برهمین اساس، بحرین در سال های گذشته همکاری خود با آمریکا در زمینه های امنیتی و دفاعی و مبارزه با تروریسم را به منظور بررسی امنیت دریانوردان و نیروهای هوایی در منطقه پرتنش خلیج فارس افزایش داه است.

بحرین از 14 فوریه 2011 میلادی شاهد اعتراض های مردم برای پایان دادن به حکومت آل خلیفه بود. این درحالی است که در سایه حمایت امنیتی و سیاسی آمریکا و انگلیس، آل خلیفه به نقض مکرر حقوق بشر در این کشور پرداخته است.

کد خبر 1154459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha