اثر نمایشی «مروارید های خاکی» از ایلام رتبه اول جشنواره سنگر را کسب کرد

سرهنگ امیدی زاده گفت: نمایش خیابانی« مراورید های خاکی» از ایلام در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر «سنگر» ویژه گروه های نمایشی نیروهای مسلح مقام اول را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با بیان این خبر، اظهار کرد: آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر «سنگر» ویژه گروه های نمایشی نیروهای مسلح ۱۷ اسفند ماه سال جاری در تالار رودکی تهران به صورت مجازی برگزار شد.

 

سرهنگ «عبدالنبی امیدی زاده» تصریح کرد: در این جشنواره نمایش خیابانی «مروارید های خاکی» به کارگردانی سرکار خانم زهرا چراغی کاری از دفتر نمایندگی ارتش در استان ایلام حائز رتبه اول کشوری و مفتخر به دریافت تندیس و دیپلم افتخار  جشنواره شد.

 

وی ابراز کرد: در این دوره استان ایلام میزبان مرحله منطقه ای جشنواره با حضور گروه های نمایشی از استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان در دو بخش خیابانی و صحنه ای بود که در نهایت با رأی هیئت داوران در بخش خیابانی نمایش «مرواریدهای خاکی» از استان ایلام و در بخش صحنه ای نمایش «نقل سرخ» از استان همدان به عنوان منتخبین مرحله منطقه ای به مرحله کشوری معرفی شدند.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به اهمیت هنر در راستای نشر و توسعه فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، یادآور شد: در همین راستا برابر برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر است با فراخوان جشنواره در سال آتی تلاش می شود که توجه به هنرهای نمایشی در سطح نیروهای مسلح در راستای رشد و بالندگی افزایش یابد.

 

گفتنی است، دومین جشنواره تئاتر سنگر در سه مرحله استانی، منطقه ای و کشوری برگزار شد و آئین اختتامیه این  جشنواره به همت بنياد حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در تالار رودکی در تاریخ ۱۷ اسفند سال جاری برگزار شد.

کد خبر 1156226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha