تعامل کانون مساجد و کانون پرورش فکری برای پیشرفت نوجوانان

تعاملات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کانون های فرهنگی و هنری از مولفه های کارآمد و موثر در جامعه به حساب می آید که همکاری‌های فرهنگی و هنری زمینه پیشرفت استعدادهای قشر کودک و نوجوان را فراهم می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نشست کتابخوانی با حضور جمعی از اعضای باشگاه های کتابخوانی و کارشناسان فرهنگی، مطبوعاتی و کانون مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تیران و کرون و مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران همزمان با اعیاد شعبانیه و در دهه نکوداشت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان این شهرستان برگزار شد.

 

*تعاملات سازنده فرهنگی و هنری بین بخشی

«اکرم یوسفی« در این نشست اظهارداشت: کتاب و کتابخوانی سرمایه مهمی برای کشور و مردم خواهد بود که تقویت این مولفه در در دیگر بخش ها نیز اثر گذار است.

مدیر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: لازم استافراد  در سنین پایین با فرهنگ مطالعه، خلاصه گویی و نقد کتاب آشنا بشوند که اینگونه در ذهن آنان مفاهیم و فرهنگ کتابخوانی پایدار می ماند.

وی با اشاره به اینکه خلاصه گویی کتاب، نشست با نویسندگان، نقد کتاب و نشست های کتابخوانی از جمله برنامه های باشگاه های کتابخوانی است، تصریح کرد: تعامل خوبی با کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای گسترش این دسته از فعالیت ها طی سال های گذشته انجام شده و همه از منفعت آن بهره می برند.

 

یوسفی از برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی در سال آینده در حوزه کودکان و نوجوانان خبرداد و اذعان داشت: در این خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همکاری خواهند کرد.

وی معتقد است منفعت این تعاملات به قشر کودک و نوجوان خواهد رسید و کیفیت عملکرد را افزایش می دهد.

*خلاصه گویی و نقد کتاب با محوریت اساتید

 

کارشناس فرهنگی و مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: نشست های کتابخوانی برای نسل جوان و نوجوان جذابیت دارد و اگر به سمت نقد کتاب و بررسی ابعاد آن برویم اثر بخش خواهد بود.

«ناصر عباسی« استفاده از کارشناسان در نقد کتاب را مهم خواند و اذعان داشت: برداشت و فهم افراد از یک کتاب و بررسی آن به رشد فکری و ماندگاری داستان ها کمک می کند.

وی ادامه داد: خلاصه گویی و بررسی موضوع کتاب محتوایی کتاب لازم است تا محوریت رمان یا نوشته مشخص شود.

*توسعه فرهنگ کتابخوانی جز مهمترین برنامه های کانون مساجد

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران با اشاره به موفقیت های کانون در موضوع کتاب اظهارداشت: ترویج فرهنگ مطالعه یک برنامه ضروری و مهم برای کانون است که در همه فعالیت ها به آن توجه می شود.

«اکبر مهدی زاده« افزود: توسعه فرهنگ کتابخوانی جز مهمترین برنامه های کانون مساجد که به همین خاطر فعالیت های موثری اجرا و عملیاتی می شود.

 

وی با اشاره به تشکیل باشگاه های کتابخوانی اذعان داشت: این فعالیت به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کرده و اعضای کانون در مسیر کتابخوانی فعالیت گسترده ای دارند.

مهدی زاده با بیان اینکه باید مراقب فرهنگ مطالعه باشیم، تصریح کرد: برای صدمه به یک جامعه فرهنگ مطالعه را از آنان می گیرند و امروز افزایش قیمت کتاب بر این مولفه اثر گذاشته است.

در ادامه این نشست اعضای نوجوان باشگاه کتابخوانی خلاصه ای از کتاب های خود بیان کردند.

کد خبر 1156317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha