کردستان میزبان بزرگترین جشن‌ جهانی نوروز خواهد بود

استاندار کردستان گفت: بزرگترین جشن‌ جهانی نوروز با حضور مسافران و گردشگرن داخلی و خارجی در استان کردستان برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی بهارستان در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج که با همراهی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شد، اظهار کرد: کردستان با وجود ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، همواره در طول سال به‌ویژه ایام نوروز جزء استان‌های گردشگرپذیر کشور بوده است.

 

 

زارعی‌کوشا اظهار داشت: در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا سفرهای نوروزی انجام نشده و امسال با توجه به بهبود شرایط، پیش‌بینی می‌شود استان کردستان با بیشترین پیک مسافر در این ایام مواجه شود.

 

 

وی عنوان کرد: بر همین اساس باید مقدمات لازم برای ارائه خدمات مناسب و پذیرایی از گردشگران و بازدیدشان از اماکن تاریخی و طبیعی در استان به‌نحو احسن انجام شود.

 

 

استاندار کردستان، افزود: همانند سال‌های گذشته و با توجه به آئین‌ها و مراسم‌های خاص، مراسم نوروزگاه در قالب استقبال از نوروز در مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان اجرا می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه جشن جهانی نوروز کردستان نیز با حضور مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی در این ایام برگزار می‌شود، گفت: این جشن فرصتی طلایی برای معرفی فرهنگ‌غنی، جاذبه‌های گردشگری استان و توسعه این صنعت در کشور خواهد بود.

 

 

زارعی کوشا یادآور شد: خلق نوروزی شاد با رعایت مسائل بهداشتی ستاد ملی کرونا، میزبانی شایسته و معرفی هویت و ارزش‌های فرهنگی کردستان به مسافران و گردشگران نوروزی، از جمله برنامه‌های این استان در ایام تعطیلات 1401 است.

 

 

استاندار کردستان، بیان کرد: هرچه بهتر برگزار کردن این جشن‌ از سوی دست‌اندرکاران ستاد سفرهای نوروزی و متولیان امر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، رضایت‌خاطر مسافران و گردشگران به استان را در پی خواهد داشت.

 

 

وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری تمام نهادهای مربوطه، اوقات خوش و خاطره‌انگیزی برای شهروندان و گردشگران ورودی به استان در سال جدید رقم بزنیم.

 

 

فعالیت بناهای تاریخی کردستان در ایام نوروز

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز از آمادگی و فعالیت بناهای تاریخی استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.

 

 

یعقوب گویلیان اظهار داشت: این اداره‌کل در راستای تداوم‌بخشی و ارائه خدمات مطلوب به میهمانان نوروزی، همواره زمینه لازم را برای بازدید گردشگران و مسافران از استان و اماکن تاریخی فراهم کرده است.

 

 

وی بیان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده و در چارچوب رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی کرونا، برنامه‌های نوروزی برای ایجاد نشاط و شادابی میان مسافران نوروزی، در اماکن تاریخی و گردشگری استان پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

 

گویلیان، افزود: برگزاری مراسم‌های نوروزگاه و میزبانی شایسته کردستان از مسافران و گردشگران نوروزی، فرصتی بی‌نظیر برای نمایش فرهنگ مهمان‌نوازی و توسعه گردشگری استان است.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: امیدواریم با تعامل و همکاری میان دستگاه‌های فرهنگی، گردشگری و سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را به بهترین نحو در سطح کشور معرفی و فرهنگ مهمان‌نوازی را به نمایش بگذاریم.

کد خبر 1156441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha