اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان

حجت الاسلام و المسلمین مهدیان، از اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۴۱ امامزاده و بقعه متبرکه سطح استان هرمزگان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین « حسین مهدیان »، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: این نهاد در راستای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تأمین نیاز معنوی و فرهنگی زائرین و محبین آستان‌های مقدس بقاع متبرکه، طرح ویژه آرامش بهاری را در دستور کار خود قرار داده که همه‌ساله در ایام نوروز از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح در ۴۱ امامزاده و بقعه متبرکه سطح استان برگزار می‌شود، افزود: امسال نیز با توجه به کاهش محدودیت‌ها و بهبود وضعیت کرونا این طرح با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، توسط مراکز افق، هیئت‌امنا و خادمین بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

 

مهدیان تصریح کرد: غبارروبی و آماده‌سازی آستان امامزادگان و بقاع متبرکه، برپایی ۴ خیمه معرفت شامل ایستگاه‌های پاسخ به مسائل شرعی، همه واقف باشیم، کودک و نوجوان در آستان مقدس امامزاده سید مظفر بندرعباس، سید مظفر قشم، سید محمد و امیر نظام‌الدین حاجی‌آباد و سید سلطان محمد شهرستان رودان و نیز میزبانی از مبلغان اعزامی از قم ازجمله اقدامات اوقاف در این طرح است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان عنوان کرد: روحانیون اعزامی در کنار برپایی نماز‌های جماعت، پاسخگویی احکام شرعی، شبهات دینی و همچنین ارائه مشاوره خانوادگی به زائران نوروزی را عهده‌دار می‌شوند.

 

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص دیگر در طرح آرامش بهاری مراسم تحویل سال نو بوده که شامل پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، عطرافشانی و گل‌باران و نیز برپایی نمایشگاه پوستر‌های نمایشگاهی در محل امامزادگان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در پایان یادآور شد: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این طرح، امکان اسکان زائرین در بقاع متبرکه سطح استان را تا جایی که در توان داریم، فراهم خواهیم کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1158730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha