افزایش ۴۹۴ هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار در تیر ۱۴۰۰

بررسی روند قیمتی طلا و سکه در اولین ماه تابستان ۱۴۰۰ نشاندهنده آن است که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۹۴ هزار تومان افزایش یافت و قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی افزایش ۱۷۱ هزار تومانی داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، طلا در طول تاریخ به عنوان یک کالای ارزشی و سرمایه جدا از جذابیت هایی که در حوزه زیورآلات دارد، مورد پسند اقشار مختلف قرار داشته و دارد. روند قیمتی این کالای سرمایه ای در افزایش و کاهش قیمت بسیاری از کالاها در طول سال اثر داشته و دارد. خبرگزاری شبستان در سلسله گزارش هایی به بررسی روند قیمتی این کالا در خلال ماه های سال گذشته پرداخته است.

 

بنابراین گزارش، 2 تیر هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۴ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان بود و در هفته پایانی این ماه و در 30 تیر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۵۳۸ هزار تومان و هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید و در اولین ماه تابستان 1400 قیمت هر گرم طلای 18 عیار 494 هزار تومان افزایش یافت و قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی افزایش 171 هزارتومانی داشت.

 

بر این اساس، (چهارشنبه ۲ تیر) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۴ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۹۲ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۸۳ دلار، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان بود.

 

این در حالی است که (چهارشنبه ۹ تیر) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۶۴ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۶۱ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۱۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان بود.

 

در ادامه (چهارشنبه ۱۶ تیر) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۰,۶۷۳,۰۰۰ ریال و  هر انس جهانی طلا به ۱,۷۹۷.۳۹ دلار رسید. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۰۷,۲۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۰۵,۴۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه به قیمت ۵۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۶۰۰,۰۰۰ رسید.

 

این گزارش می افزاید: (چهارشنبه ۲۳ تیر) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۰,۵۳۹,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۸۰۷.۶۲ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۰۶,۰۴۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۰۳,۹۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه به قیمت ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۴۲۰,۰۰۰ رسید و در پایان ماه یعنی  (چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۰۸  دلار و ۷۷ سنت رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۵۳۸ هزار تومان معامله می‌شد.

کد خبر 1159446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha