مرداد ۱۴۰۰ همراه با افزایش قیمت طلا و سکه بود

بررسی روند قیمتی طلا و سکه در پنجمین ماه سال حاکی از آن است که هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در این ماه در مسیر صعودی قرار داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، طلا در طول تاریخ به عنوان یک کالای ارزشی و سرمایه جدا از جذابیت هایی که در حوزه زیورآلات دارد، مورد پسند اقشار مختلف قرار داشته و دارد. روند قیمتی این کالای سرمایه ای در افزایش و کاهش قیمت بسیاری از کالاها در طول سال اثر داشته و دارد. خبرگزاری شبستان در سلسله گزارش هایی به بررسی روند قیمتی این کالا در خلال ماه های سال گذشته پرداخته است.

 

بنابراین گزارش، در انتهای مرداد ماه هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان معامله می‌شد و قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید این در حالی است که در ابتدای این ماه هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۲۴ درصد رشد به ۱۰,۷۷۵,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۴۹ درصد رشد به قیمت ۱۰۷,۰۱۰,۰۰۰ ریال رسیده بود که به این ترتیب شاهد افزایش قیمت هر گرم طلای 18 عیار و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید هستیم.

 

بر این اساس (چهارشنبه ۶ مرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۲۴ درصد رشد به ۱۰,۷۷۵,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۱۳ درصد رشد به ۱,۸۰۰.۰۳ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۵ درصد رشد به ۱۰۹,۴۶۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۴۹ درصد رشد به قیمت ۱۰۷,۰۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه با ۱.۷۴ درصد رشد به قیمت ۵۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۲.۸۲ درصد رشد به قیمت ۳۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۲۴ درصد رشد به قیمت ۲۲,۵۵۰,۰۰۰ رسید.

 

در ادامه چهارشنبه 13 مرداد هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۵۳ درصد رشد به ۱۰,۹۹۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۲۱ درصد افت به ۱,۸۰۹.۸۳ دلار رسید. قیمت هر عدد سکه امامی با ۱.۵۳ درصد رشد به ۱۱۳,۸۳۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۴۸ درصد رشد به قیمت ۱۰۸,۵۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۸۶ درصد افت به قیمت ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۵۴ درصد رشد به قیمت ۳۷,۴۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۳۹ درصد رشد به قیمت ۲۳,۰۹۰,۰۰۰ رسید.

 

این در حالی است که (چهارشنبه ۲۰ مرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۰,۹۲۰,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۰۱ درصد رشد به ۱,۷۳۰.۰۷ دلار رسید. همچنین قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۲,۷۹۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۰۷,۹۹۰,۰۰۰ ریال و  هر عدد نیم سکه به قیمت ۵۸,۱۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۶,۱۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۳۰۰,۰۰۰ رسید.

 

این گزارش می افزاید: (۲۷ مرداد۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۷۰   هزار تومان رسید. همچنین قیمت نیم سکه ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود. قیمت اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۷۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان معامله می‌شود.

کد خبر 1159452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha