افزایش ۷۱۴ هزار تومانی سکه بهار آزادی در آذر ۱۴۰۰

بررسی روند قیمت های طلا و سکه در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۰ حاکی از آن است که هر گرم طلا ۱۸ عیار افزایش ۶۲ هزار تومانی و هر قطعه سکه بهارآزادی طرح جدید افزایش ۷۱۴ هزار تومانی داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، طلا در طول تاریخ به عنوان یک کالای ارزشی و سرمایه جدا از جذابیت هایی که در حوزه زیورآلات دارد، مورد پسند اقشار مختلف قرار داشته و دارد. روند قیمتی این کالای سرمایه ای در افزایش و کاهش قیمت بسیاری از کالاها در طول سال اثر داشته و دارد. خبرگزاری شبستان در سلسله گزارش هایی به بررسی روند قیمتی این کالا در خلال ماه های سال گذشته پرداخته است.

 

بنابراین گزارش، در هفته ابتدایی آذرماه هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱.۳۱ درصد افت به ۱۲,۳۵۸,۰۰۰ ریال و قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۷۸ درصد افت به ۱۲۴,۳۱۰,۰۰۰ ریال رسید و در هفته پایانی این ماه هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان رسیدو به این ترتیب شاهد افزایش 62 هزار تومانی قیمت هر گرم طلای 18 عیار و افزایش 714  هزار تومانی قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید هستیم.

 

بر این اساس (چهارشنبه ۳ آذر) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱.۳۱ درصد افت به ۱۲,۳۵۸,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۸۸ درصد افت به ۱,۷۸۸.۷۴ دلا رسید. قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۷۸ درصد افت به ۱۲۴,۳۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۷۹ درصد افت به قیمت ۱۲۲,۰۲۰,۰۰۰  ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۷۸ درصد افت به قیمت ۶۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۱۹ درصد افت به قیمت ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۰۷ درصد افت به قیمت ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ رسید.

 

 در ادامه (چهارشنبه ۱۰ آذر) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱.۴۷ درصد افت به ۱۲,۵۱۱,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۶۲ درصد افت به ۱,۷۷۳.۴۹ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی با ۱.۲۱ درصد افت به ۱۲۵,۵۶۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۱.۲۲ درصد افت به قیمت ۱۲۳,۵۱۰,۰۰۰  ریال،‌ هر عدد نیم سکه با ۰.۷۶ درصد افت به قیمت ۶۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۱.۳۲ درصد افت به قیمت ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۴۳ درصد افت به قیمت ۲۳,۲۰۰,۰۰۰ رسید.

 

 این در حالی است که (چهارشنبه 17 آذر) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 316 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1789 دلار، سکه بهار آزادی طرح قدیم 13 میلیون 97 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و 266 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 6 میلیون و 950 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 936 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 395 هزار تومان بود.

 

 همچنین (چهارشنبه ۲۴ آذر) هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۰۰ تومان و انس جهانی طلا با ۰.۸۲ درصد افت به هزار و ۷۷۲ دلار و شش سنت رسید. همچنین قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان، هر عدد نیم سکه به قیمت شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، هر عدد ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

 

کد خبر 1159481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha