کشور با حمایت رهبری و دولت به سطح بالاتری از دانش و تکنولوژی رسیده است

اسدی فرد با بیان اینکه کشور در ۱۰ سال اخیر با حمایت رهبری و دولت به سطح بالاتری از دانش و تکنولوژی رسیده است، گفت: در شرایطی که دنیا دچار مشکل شده بودند، شرکت‌های دانش‌بنیان ایران توانستند نیاز کشور را رفع کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رضا اسدی فرد رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در گفتگو با برنامه «پابه‌پای بهار» رادیو گفت‌وگو با اشاره به انتخاب شعار سال 1401 توسط مقام معظم رهبری با عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: رهبر معظم انقلاب به‌درستی و هوشمندی در طول هفت هشت سال اخیر موضوع محوری صحبت‌هایشان و به‌ویژه انتخاب شعار سال را بحث تولید قرار داده‌اند. تجربه تاریخی کشورهایی که امروزه به‌عنوان ده کشور برتر از نظر اقتصاد پایدار و پیشرفته هستند نشان می‌دهد که تولید برایشان محور امور بوده است.

 

وی با بیان اینکه منظور از تولید، تولید معمولی و عادی نیست، توضیح داد: منظور تولیدی است که ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند و این بخش دانش‌بنیان مسئله است.

 

اسدی فرد با بیان اینکه امروزه کشورهایی که نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده را به‌عنوان بهترین سرمایه در اختیار دارند واقعاً شایسته نیست که منابع طبیعی‌شان را به‌صورت خام بفروشند و از آن محل کشور را اداره کنند، افزود: بلکه باید با ایجاد ارزش‌افزوده و با استفاده از دانش انسان‌ها اینها را به محصولات بسیار گران‌بها و ذی‌قیمت تبدیل کنند و از این طریق از دانش بهره بگیرند.

 

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به توسعه دانش در کشور گفت: خوشبختانه با حمایت‌های رهبر انقلاب و دولت در طول 10 سال اخیر، کشور به سطح بالاتری از دانش و تکنولوژی رسیده و البته هنوز مردم همه ثمراتش را نچشیده‌اند ولی یک گوشه کوچکش را در این موضوع کرونا مشاهده کردند که در شرایطی که دنیا و حتی کشورهای پیشرفته دچار مشکل شده بودند، در این فضا شرکت‌های دانش‌بنیان ما در تولید محصولات ضدعفونی‌کننده، ماسک‌های ضدویروس، دستگاه‌های اکسیژن ساز و در این اواخر واکسن توانستند نیاز کشور را رفع کنند و اکنون ما در حال صادرات محصولات هستیم. ان‌شاءالله به‌زودی شاهد محصولاتی در عرصه‌های دیگر کشاورزی، خودرو و سایر حوزه‌ها خواهیم بود و مردم از این محصولات استفاده کاربردی خواهند کرد.

کد خبر 1160125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha