۱۲ فروردین ریل گذاری درست امام (ره) برای صیانت از اسلام و حرکت صحیح انقلاب بود

حجت الاسلام رضا اقا مولایی با بیان اینکه امام (ره) شالوده نظام و انقلاب اسلامی را بر روی نظریه امامت و امت بنا، تحکیم و تثبیت کرد، گفت: ۱۲ فروردین ریل گذاری درست امام (ره) برای صیانت از اسلام و حرکت صحیح انقلاب اسلامی بود .

حجت الاسلام رضا اقا مولایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد روز جمهوری اسلامی گفت: یوم الله 12 فروردین روز بسیار بزرگی در تاریخ ما است اما مظلوم و قدر ناشناخته در میان مناسبتهای انقلاب اسلامی قرار گرفته است. شاید قرار  گرفتن این مناسبت در تعطیلات نوروز یکی از علتهای مظلومیت این روز باشد و علت دیگر عدم فهم  دقیق و اهمیت این روز و یوم الله است.

 

امام جمعه شهرستان فهرج استان کرمان افزود: 12 فرودین نقطه عطفی در تاریخ ایران و خاورمیانه و جهان است و نگاه عمیق امام (ره) در این رابطه بسیار دقیق و جالب است امام (ره) در مورد این روز می فرمایند: صبح گاه روز 13 فروردین روز نخست حکومت الله است و از بزرگترین اعیاد مذهبی است و روزی است که کنگره های قصر 2500  ساله پهلوی فرو ریخت و سلطه شیطانی طاغوت برای همیشه رخت بست و حکومت مستضعفین به جای ان نشست.

 

وی ادامه داد: در حقیقت روز 12 فروردین در مقابل روز 22 بهمن از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا راز مهم بودن 12 فروردین و متمایز بودن ان از 22 بهمن است انقلاب اسلامی ایران وجه سلبی و نفی طاغوت در 22 بهمن 57 تجلی یافت و  وجه ایجابی و استقرار نظام دینی در 12 فروردین 58 نمود یافت و در این نگاه  12 فروردین تداوم 22 بهمن و بلکه مکمل  و متمم ان است.

 

وی اظهار کرد: 12 فروردین عصاره خلاصه مبازرات  ملت ایران است.عصاره و خلاصه مبارزات مردم ایران از 15 خرداد 42 تا 22 بهمن مسیر کمال و نفی طاغوت را طی کرد و در 12 فروردین به کمال رسید و توانست حکومت اسلامی را جایگزین حکومت 2500 ساله شاهنشاهی کند.

 

امام جمعه شهرستان فهرج استان کرمان تصریح کرد: نکته مهم و اساسی این است که در 12 فرردین یک اتفاق بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی جلوگر شد و ان این بود که در انقلاب های دیگر مثل فرانسه و روسیه مردم برعلیه حکومت ظالم قیام کردند و بعد از سقوط حکومت نمی دانستند چه می خواهند و جایگزین این حکومت ظالم چیست و اما در حکومت اسلامی کار کارستان امام ره این بود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با نوشتن کتاب ولایت فقیه جایگزین حکومت  شاهنشاهی مشخص شد و در اولین ماههای پیروزی با رای بالای 98 درصد توانست این پیروزی بزرگ را شکل دهند.

 

وی گفت: 12 فروردین نه تنها یک عید ملی بلکه عید اسلامی است زیرا ارزوی  تمام مسلمانان جهان این است که اسلام قدرت یابد و مستضعفان این ارزو را دارند که در مقابل مستکبران حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

حجت الاسلام آقا مولایی ادامه داد: جمهوری هایی در دنیا  شکل گرفت اما هیچ یک حرف اسلامی را نزد و دنبال زدن حرف مکتب الهی نبود مانند جمهوری سوسیالیستی و امثال آن اما در جمهوری اسلامی حکومتی تشکیل شد که معنایش اسلام بود در حقیقت  12 فروردین ریل گذاری درست امام (ره) برای صیانت از اسلامیت و حرکت صحیح انقلاب اسلامی بود. هنر امام (ره) این بود در 50 روز اول در میان غوغاها وشورش ها و التهابات داخلی و خارجی شالوده نظام و انقلاب اسلامی  را بر روی نظریه امامت و امت بنا و تحکیم و تثبیت کرد.

 

وی گفت: 12 فروردین علت تامه انقلاب اسلامی  بود که بدون آن انقلاب اسلامی از نیل به اهداف خود در همان سالهای  اولیه ناکام می ماند و اکنون پس از 40 سال  از انقلاب اسلامی در آستانه  12 فروردین باید به فکر تشکیل جامعه اسلامی و تمدن اسلامی و ادامه راه امام (ره) باشیم. 12 فروردین معجزه بود زمانی یک کشور با اقوام مختلف کرد، ترک، بلوچ و آذری زبان، لر، عرب زبان توسط امام (ره) حفظ شد و حتی یک وجب از کشور تجزیه نشد در این شرایط تمامیت ارضی انقلاب حفظ و ریل گذاری درستی توسط امام (ره) شکل داده شد.

کد خبر 1161395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha