حمایت از تولید و اشتغال سیاست اصلی دادگستری کردستان است

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: یکی از سیاست‌هالی اصلی دادگستری استان در سال‌جاری حمایت از تولید و اشتغال است وبرای تحقق این مهم دستگاه قضا در کنار دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در اولین جلسه شورای اداری استان کردستان که در استانداری استان برگزار شد، با تاکید بر تحقق شعار سال اظهار کرد: دستگاه قضایی استان برای تحقق شعار سال در کنار دستگاه‌های اجرایی خواهد بود و حمایت از تولید و اشتغال را سیاست اصلی خود می‌داند.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین رسوب پرونده‌های دستگاه قضا مربوط به دوسال گذشته بود، افزود: با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب بخش زیادی از این پرونده‌ها بررسی شد.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان یادآور شد: طی دو سال گذشته بیش از ۳۱ هزار پرونده قضایی در شعبات دادگستری کردستان بررسی شد که بیش از ۲۱ هزار پرونده آن مربوط به سال گذشته است.

 

وی با بیان اینکه در کنار توفیقات حاصله در زمینه رسیدگی به پرونده‌های رسوبی، در سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان، هم در حقوق عامه و هم در رفع تصرف و تعرض به اراضی ملی حائز رتبه شدیم، گفت: سیاست دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه روند تحول و رشد است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر شاهد توفیقات بیشتری باشیم.

 

حسینی اعلام کرد: در زمینه ترک فعل مسئولان و برخورد با تخلفات، مفاسد و پاسکاری کارها در ادارات به ویژه در زمینه حمایت از تولید و سرمایه‌های ملی با هیچ مدیر و مسوولی اغماض نمی‌کنیم و  رد کردن بی‌جواب ارباب رجوع و سنگ‌اندازی و پاسکاری در ادارات برای دستگاه قضایی استان قابل قبول نیست.

 

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: مردم‌داری و ارتباط با مردم مهم‌ترین اصل و مبنای دادگستری کردستان است و سعی ما این است که با کمترین هزینه برای نظام امنیت در این استان برقرار و پایدار باشد.

 

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم دولت پشت میزنشینی نیست، یکی از ابزارهای نظارتی مهم مردم است و حضور در بین مردم بهترین راه برای تصمیم‌گیری‌های درست و ارائه بهترین نوع خدمت است که در دولت و دستگاه قضایی ساری و جاری شده است.

 

کد خبر 1162199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha