فهم ما از جهاد تبیین باید یک امر الهی و عبادی باشد

مظاهری بابیان اینکه فهم ما از جهاد تبیین باید یک امر الهی و عبادی باشد گفت: به عبارتی جهاد تبیین و آموزه‌ های معرفتی و دینی، امر به معروف و نهی از منکر است به همدیگر گره خورده و می تواند زمینه جهاد تبیین را برای ما فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» در سلسله گفتگو های حوزه اندیشه در جهاد تبیین که به همت کانون گفتمان سازی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، در مورد ضعف‌ها، چالش‌ها و موانع پیش روی جهاد تبیین گفت: چند مولفه را می توان در این راستا ذکر کرد که مهمترین آن‌ها عدم اشراف متولیان جهاد تبیین با مولفه‌ها، آسیب‌ها و حتی همین اولویت‌ها است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به فراموشی گفتمان ‌های رهبری در زمان‌های مختلف اشاره کرده و افزود: قطع به یقین این موضوع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که متاسفانه بخش قابل توجهی از جامعه نخبگانی ما به آن دچار است.

 

وی ادامه داد: تبیین اینکه به هر حال جایگاه ولی فقیه چه هست و اصلا ویژگی ولی فقیه و طبیعتا رهبری که امت اسلامی می‌تواند تاثیرگذاری خودش را داشته باشد، به نظر می‌رسد که می‌تواند یکی از موانع و چالش‌هایی باشد که در این راستا پیش روی ما است؛ چون تا زمانی که دوستان به یک باور و یک اقناع نرسند، طبیعتا نمی‌توانند آن موضوع را مدنظر قرار بدهند.

 

مظاهری ادامه داد: از جمله واژه ‌های مکمل و در واقع مفاهیم مکمل با جهاد تبیین می‌شود از جنگ روایت‌ها، شناخت‌ها، نرم رسانه‌ای، مسیولیت‌ پذیری و هماهنگی سپر دفاعی در تنویر افکار عمومی و همچنین از نهضت گفتمان اقناع نام برد.

 

وی مخاطب جهاد تبیین در بیانات رهبری را نخبگان و عموم جامعه عنوان کرد و افزود: هم می‌تواند جامعه‌ نخبگانی مخاطب فرمایشات حضرت آقا باشد و هم مردم عمومی؛ اما آن چیزی که به نظر می‌رسد باید بیشتر به آن پرداخته شود، نقش پررنگ رسانه‌ها، منابر و مراکز مختلف در جامعه است.

 

وی با توجه به تلاش های دشمن برای القای نامیدی و جلوگیری از امیدآفرینی در جامعه افزود: دشمن دقیقا بحث اصول و ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی را مدنظر قرار داده است و با ورود به حوزه‌ مختلف مانند معیشتی و اقتصادی ما که به عنوان یک نقطه ضعف محسوب شود سعی بر این دارد که آن امید آفرینی را در بین مردم از بین ببرد.

 

مظاهری بابیان اینکه فهم ما از جهاد تبیین باید یک امر الهی و عبادی باشد گفت: به عبارتی جهاد تبیین و آموزه‌ های معرفتی و دینی، امر به معروف و نهی از منکر است به همدیگر گره خورده و می تواند زمینه جهاد تبیین را برای ما فراهم کند.

 

کد خبر 1163160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha