برنامه ریزی مناسب جهت کاهش تنش و بحران ناشی از کم آبی ضروری است

خادم با اشاره به مشکل خشکسالی ها و شرایط آب و هوایی گرم شهرستان پلدختر، افزود: مدیریت منابع آبی و برنامه ریزی جهت کاهش تنش ناشی از کم آبی در این شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «حمید خادم» امروز(22 فروردین) در جلسه حفاظت منابع آب شهرستان پلدختر، اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها امسال هم در شهرستان پلدختر با مشکل خشکسالی مواجه خواهیم بود.

 

وی افزود: با توجه به کاهش و کمبود آب در دنیا از جمله در ایران و استان لرستان و به تبع شهرستان پلدختر در راستای کاهش تنش و بحران ناشی از کم آبی ، حفاظت از منابع آب با برنامه ریزی های مفید در مصرف و مدیریت آن ضرورت دارد.

 

سرپرست فرمانداری پلدختر با بیان این که مهمترین عامل توسعه پایدار در هر منطقه منابع آبی و مایه حیات است، افزود: محدودیت این منابع ارزشمند بر اثر کاهش شدید بارندگی ها و نزولات آسمانی واقعیتی انکار ناپذیر است که باید با اقدام های علمی و کارشناسی مدیریت شود.  

 

وی تنش آبی در شهرستان را جدی دانست و یادآور شد: کشاورزی و دامداری شغل غالب مردم منطقه است که نیاز مبرم به آب دارد و کاهش دبی آب رودخانه ها این فرصت ها را به مهمترین منبع در آمد مردم است به مخاطره می اندازد.

 

خادم ادامه داد: مهمترین اقدام در شرایط فعلی برای رویارویی با بحران کم آبی این است که مسوولان به ویژه دهیاران در سطح روستاها ، کشاورزان را نسبت به استفاده بهینه از آب آگاه و در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

 

وی اذعان داشت: در این رابطه استفاده از نصب کنتور هوشمند در چاه های مجاز، جمع آوری موتورهای آب غیر مجاز و خودداری از کاشت محصولات آبدوست به ویژه در بالا دست از برنامه ریزی های زود بازده است.

 

خادم بیان کرد: احداث سد در دراز مدت  برای ذخیره آب های سیل آسا در فصل بارندگی در شهرستان پلدختر برای مقابله با کم آبی ضروری است.

 

سرپرست فرمانداری پلدختر اظهار کرد: بحران آب و کاهش منابع زیرزمینی افت فشار آب آشامیدنی به ویژه در روستاها را به دنبال دارد که دستگاه های اجرایی مربوطه موظفند مصرف بهینه را در مناطق مختلف شهرستان مدیریت کنند.

کد خبر 1164765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha