طرح غربالگری و پایش زندانیان سراسر کردستان برگزار شد

حجت‌الاسلام حسینی گفت: طرح غربالگری و پایش زندانیان سراسر استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، در اجرای دستور رئیس کل دادگستری استان کردستان و در هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان، روسای دادگستری، دادستان‌های عمومی و انقلاب و 171 نفر از قضات دستگاه قضایی استان کردستان در زندان‌های سراسر استان حضور یافتند و در مراسم اجرای طرح غربالگری و پایش زندانیان شرکت کردند.

 

 

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در حاشیه حضور در زندان مرکزی سنندج اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح رسیدگی به امور زندانیان و در نهایت کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان است.

 

 

وی با اشاره به بررسی دوباره پرونده تمامی زندانیان استان توسط قضات بر اساس این طرح، بیان کرد: زندانیانی که مستحق آزادی هستند با رعایت حقوق شاکی و خواهان آزاد خواهند شد.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: به قضات محترم توصیه شده است که در مراحل تحقیق ضمن تناسب قرارهای تأمین با جرم ارتکابی حتی الامکان قرارهای مذکور منتهی به بازداشت نگردد و با استفاده از تأسیسات ارفاقی قانونی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند.

 

 

گفتنی است؛ این طرح بصورت مجزا و در زندان‌های شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

 

 

در پایان این مراسم، در مجموع با 379 مورد از تاسیسات و نهادهای ارفاقی به زندانیان سراسر استان مورد پذیرش قرار گرفت و به ترتیب با مرخصی منجر به آزادی 60نفر از زندانیان استان موافقت شد.

 

 

همچنین به 98 نفر از زندانیان اشتغال به کار اعطا شد و با مرخصی 176 نفر موافقت شد.

 


همچنین پیشنهاد آزادی مشروط 23 نفر از زندانیان مورد موافقت قرار گرفت و به 12 نفر پابند الکترونیکی اعطا گردید ، پیشنهاد تعلیق مجازات 7 نفر نیز مورد موافقت قرار گرفت و عفو 3 نفر از زندانیان نیز به صورت موردی مورد پذیرش قرار گرفت.

 

پایان پیام/713

کد خبر 1168030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha