نیروی انتطامی را نباید در میدان مبارزه با مظاهر فساد تنها گذاشت

سردار رستمی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر حاضر شد و ضمن ارائه گزارش از فعالیت های نیروی انتظامي در مبارزه با مفاسد اجتماعی، گفت: همه رده های ناجا موظف شده اند تا نهایت همکاری و حمایت را از فعالین امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، «سردار رستمی» معاون امنیت اخلاقی نیروی انتظامي در ستاد امر به معروف و نهی از منکر حاضر شد و در جلسه ای ضمن گزارش از فعالیتهای نیروی انتظامي در مبارزه با مفاسد اجتماعی به ابلاغ قاطع فرماندهی ناجا در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به فرماندهان نیروی انتظامي استانها خبر داد و اظهار داشت همه رده های ناجا موظف شده اند تا نهایت همکاری و حمایت را از فعالین امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

در این نشست دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن تشکر از فعالیت های اخیر مسئولانه و شجاعانه نیروی انتظامي بیان داشت: در این ایام شاهد اقدامات موثر و همراه با جدیت نیروی انتظامي در نگه داری حریم ماه مبارک رمضان در مواجهه با واحد های صنفی متخلف بوده ایم و خوشبختانه فراتر از شعار و بیانیه، در سال جاری نیروی انتظامي در عمل به وظیفه قانونی خود نسبت به مواجهه با تجاهر به روزه خواری پرداخته است

دکتر هاشمی گلپایگانی اظهار داشت: از آنجایی که حفظ حریم عبودیت الهی، هدف خلقت است و بالطبع مظاهر شکستن حدود الهی از قبیح ترین منکرات است از این رو در قانون اساسی نظام اسلامی در بند اول از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آحاد مردم و خصوصا مسئولین را به «مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» فراخوانده است، در این راستا نیروی انتظامي برای مبارزه با مظاهر فساد و بی عفتی و شلختگی در پوشش در میدان حضور دارد . اقل انصاف در اظهار تشکر، قدردانی و حمایت از این اقدامات مسئولانه و قانونی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: در نقطه مقابل اقدامات برخی ارگان ها و نهادهای فرهنگی کشور را که به جای انجام وظایف قانونی خود، نه تنها سالیان سال ترک فعل نمودند و می نمایند که باعث تاسف است، متاسفانه در بعضی موارد نیروی های ناجا را در میدان تنها گذاشته و مخالفت نموده، با کلی گویی های تکراری تعریض و طعنه می زنند و می خواهند موج سواری کنند، که این رفتار غیر مسوولانه جای تقبیح و پیگیری و اعلام عمومی دارد.

نهادی که به وظايف قانونی خود در امر به معروف و نهی از منکر عمل می کند باید مورد حمایت قرار گیرند و در مقابل باید برای نهادهای فرهنگی و سازمانهای دولتی که ترک فعل می نمایند هزینه درست کرد تا به وظایف قانونی خود عمل نموده و به جای شرمندگی، مواضع حق به جانب نگرفته و طلبکاری نکنند.

 دکتر هاشمی گلپایگانی اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنین از اعلام حمایت نیروی انتظامي از آمران به معروف و ناهیان از منکر تقدیر کرده و اظهار می دارد در جامعه اسلامی قوه قضاییه و نیروی انتظامي باید به گونه ای عمل نمایند که هیچ مدیر و فردی نتواند به خود اجازه دهد که به آمرین به معروف و ناهین از منکر بی توجهی یا تعرض نماید.

وی با بیان اینکه در شرایطی که بسیاری از مسئولین از فضای مجازی بیشتر از خداوند متعال هراس دارند گفت: عمل نیروی انتظامي در این شرایط واقعا قابل احترام است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص وضع عفاف و حجاب اظهار کرد: اگر قرار است اقدامی صورت گردد مسئولین باید از خود شروع نمایند این نمی شود که مردم را سفارش به آراستگی در حجاب بنماییم ولی در زیر مجموعه مسئوليت آقایان مسئولین عفت و پوشش قانونی رعایت نشود. این مسائل بی اعتمادی عمومی را به دنبال خواهد داشت، قوه قضاییه و دولت باید در گام اول خود عامل باشند تا مردم ببینند مسئولین فقط برای دیگران نسخه نمی پیچند.

هاشمی گلپایگانی  ادامه داد: از جمله اقدامات امید آفرین و قابل تحسین فرماندهی نیروی انتظامي لبیک به این خواسته به حق بوده که با اعلام و ابلاغ اصلاح وضعیت پوشش و جمع کردن شلختگی بد حجابی از زیرمجموعه های خود مانند پلیس۱۰+، بخش شماره گذاری خودروها، خانه های سازمانی و بیمارستانهای زیرمجموعه آغاز شده است و این اقدامات قطعا موجب جلب اعتماد عمومی خواهد شد و حکایت از جدیت آن مجموعه دارد.

در پایان این جلسه نیز دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به دو مجموعه متصدی فرهنگ کشور گفتند : از سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود به صورت واقعی و جدی به وظیفه قانونی خود در جهت فرهنگ سازی حجاب و عفاف و پوشش رسانه ای نیروهای خدوم نیروی انتظامی در مبارزه با مفاسد اجتماعی عمل نمایند.

کد خبر 1168914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha