میزان تفکیک زباله در بجنورد به ۱۰ درصد ارتقا می یابد

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد گفت: اکنون سه درصد از زباله های مرکز استان تفکیک می شود که این رقم تا سه سال آتی به ۱۰ درصد ارتقا می یابد.

«مجید شادکام» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: ارتقای هفت درصدی در تفکیک زباله های بجنورد با اجرای طرح هوشمند تفکیک زباله از مبدا برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

 

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در مرکز استان اجرایی شد و از هفته گذشته آغاز شد و امید می رود مردم از آن استقبال کنند تا ادامه فعالیت برای پیمانکار به لحاظ اقتصادی به صرفه باشد.

 

وی گفت: در طرح هوشمند تفکیک زباله از مبدا، پیمانکار کانکس هایی را در سه نقطه از بجنورد مستقر کرده و نسبت به خرید پسماندها اقدام می شود و شهروندان می توانند در قبال پسماندها، وجه نقد دریافت و یا اقلام مورد نیاز را از غرفه تهیه کنند.

 

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد افزود: البته شارژ کیف پول الکترونیکی برای شهروندان از طریق اپلیکشین چپاک هم امکان پذیر است.

 

شادکام گفت: یکی از رویکردهای مهم در این طرح، فرهنگ سازی در میان مردم برای تفکیک زباله ها است و در این باره پیمانکار ملزم به ارائه آموزش به شهروندان است و باید سالانه ۱۵ هزار خانوار در محله های مختلف در این زمینه آموزش ها را فرا بگیرند.

 

وی افزود: علاوه بر جمع آوری پسماند در ایستگاه، شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن چپاک از کافه بازار و نصب در گوشی  همراه خود، درخواست خود را برای اعزام خودروهای جمع‌آوری و دریافت پسماند خشک در هر زمان و مکان به آسانی اعلام کنند.

 

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد اظهارداشت: در این طرح، پسماند خشک از شهروندان خریداری می  شود و مردم می‌توانند با تحویل پسماند خشک  بسته‌های تشویقی شامل کیسه زباله و یا کارت شارژ شهروندی بهره‌مند شوند.

 

 

کد خبر 1169299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha