استفاده از ظرفیت روحانیت در اختلافات به صلح و سازش منجر می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: استفاده از ظرفیت والای روحانیت و همچنین ریش سفیدان و متنفذان سبب می‌شود تا اختلافات به دستگاه قضایی کشیده نشود و به صلح و سازش منجر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در ملاقات مردمی با مردم در مساجد محله‌های «غفور» و «حاجی آباد» سنندج که از مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار سنندج هستند، دیدار کرد و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

 

وی اظهار کرد: در دوران مدیریت جدید قوه قضاییه و دوره تحول و تعالی قوه قضاییه سیاست ملاقات‌های مردمی با جدیت پیگیری شده و مسئولان قضایی کشور ضمن حضور در میان مردم از نزدیک با مشکلات آنها آشنا می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: حضور مسئولان در میان مردم آثار و برکات گرانبهایی دارد و سبب کاهش فاصله میان مردم و حکومت شده و گره‌های زیادی از مشکلات مردم را باز خواهد کرد.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر توسعه صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین در میان مردم تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت والای روحانیت و همچنین ریش سفیدان و متنفذان سبب می‌شود تا اختلافات به دستگاه قضایی کشیده نشود و به صلح و سازش منجر شود.

 

وی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص مبحث قضاوت اشاره کرد و افزود: حضرت محمد مصطفی(ص) می‌فرماید: «من پیامبر هم در مقام قضاوت صرفا بر اساس بَیِنَه، شهود و قسم بین شما قضاوت می‌کنم»، لذا قضات دادسراها و محاکم نیز صرفا می‌توانند بر طبق دلایل، مدارک، اسناد و محتویات پرونده اقدام به صدور رای نمایند.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: در این راستا ضروری است تا مردم ضمن آگاهی از قوانین و مقررات در مراودات مالی و غیرمالی و فعالیت‌های اجتماعی حتما با افراد آگاه به قوانین مشورت کرده و ضمنا از اعتماد بیجا به افراد خودداری کرده تا حقوق‌شان تضییع نشده و حداقل بتوانند با طرح دعوی به حقوق قانونی خود برسند.

 

در ادامه، مسئولان عالی دستگاه قضایی استان به درخواست‌های مردمی رسیدگی کرده و دستورات لازم را صادر کردند.

کد خبر 1170507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha