لزوم برنامه‌ریزی فرهنگی برای ساحل/ دستگاه‌ها به تکلیف خود در امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید به تکلیف خود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند گفت: فصل تعطیلات و آغاز مسافرت‌ها به سواحل و جلگه شمال کشور در راه است و باید برای این موضوع برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (دوشنبه، ۲خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر که در سالن شهید انصاری فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: برابر دستورالعمل ابلاغی کشور و استان در این جلسه که به شکل ماهانه برگزار می‌شود اعضا باید خودشان شرکت کرده و از اعزام نماینده خودداری کنند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر جلسات شورای فرهنگ عمومی را اتاق فکری برای فرهنگ عمومی استان و کشور خواند و تصریح کرد: فردا روز سوم خرداد روزی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است و بایستی این روز را آنقدر پررنگ جلوه بدهیم که مردم برگردند به راه دوران قبل که چگونه با دست خالی جنگ را اداره و خرمشهر قهرمان را آزاد کردیم.
 
روحانی اذعان کرد: لازم است مردم ما در وضعیت کنونی که در آن قرار داریم متوجه این شرایط سخت باشند زیرا دشمنان کشور و انقلاب قصد سواستفاده از برنامه‌های اقتصادی دولت را دارد در حالیکه ما بدترین شرایط را در سال ۶۱ داشتیم، اما مردم صبوری کرده و نگذاشتیم علی رقم زندگی کوپنی آن زمان، حتی یک وجب از خاکمان به دست دشمن بیفتد.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی یا بیان اینکه کشورمان در یک جنگ اقتصادی وسیع قرار گرفته است و مردم باید با صبوری و مقاومت میدان را حفظ کنند افزود: در برابر این اراده و عزم ملت، آن کسی ک باید تسلیم شود قطعا دشمن است و امیدواریم خداوند متعال به دولت مردمی و انقلابی کمک کند تا بتوانیم از این شرایط سخت کنونی به سلامت عبور کنیم.
 
وی مواردی را در مورد کمیته آسیب‌شناسی شهرستان اشاره کرد و گفت: طبق برآوردهایی که شده طلاق و اعتیاد از جمله آسیب‌های شناخته شده در سطح شهرستان محسوب شدند و سعی کردیم دو یا سه محور از آسیب‌های احصا شده را در برنامه‌های فرهنگی سالیانه بگنجانیم و در سامانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم ثبت کرده‌ایم.
 
امام جمعه شهرستان رودسر ضمن انتقاد از جلسات تشریفاتی که هیچ خروجی مناسبی ندارند کاربردی شدن جلسات فرهنگ عمومی را خواستار شد و ادامه داد: باید از این جلسات برای اجرای دقیق برنامه‌های فرهنگی در راستای معضلاتی که احصا شده در طول سال استفاده کنیم.
 
روحانی ضمن تشکر از دستگاه‌هایی که برنامه‌های فرهنگی و اولویت‌های خود را به شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارسال نمودند عنوان کرد: در مورد اداراتی که برنامه فرهنگی خود را طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی ارائه نکردند بعد از دادن تذکر مکاتبه‌ای را با ادارات کل آنها انجام خواهیم داد و اعلام می‌کنیم که اداره ذیل آنها در این مورد بی‌اعتنایی می‌کند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مقطعی نیست و علی الدوام باید مورد توجه قرار داشته باشد افزود: تابستان در پیش است و مدارس در حال تعطیلی هستند و مردم آماده سفر خصوصا به مناطق شمالی کشور می‌شوند بنابراین باید در این حوزه به دقت برنامه‌ریزی شود. 
 
وی اذعان کرد: حدود ۲۸ دستگاه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر متولی هستند و تکلیف دارند و نباید اینگونه باشد که فقط از نیروی انتظامی در این حوزه و برخورد با هنجارشکنان عملکرد بخواهیم و همه باید در میدان باشیم و در پاسداری از دستاوردهای انقلاب ظاهر شویم.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با تشکر از عملکرد دادستانی و دستگاه قضایی در خصوص اجرا و پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ما در بحث ساحل و جلگه بنا نداریم برخورد قهری داشته باشیم اما مردم می‌توانند آتش به اختیار ورود کنند و نگذارند سواحل و جلگه به محل هنجارشکنی تبدیل گردد. 
 
روحانی ابراز داشت: باید برنامه‌ریزی شود تا دستگاهای فرهنگی وارد میدان شوند و ضمن ارتباط موثر و مستمر با مردم نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار تفریحات و امور گردشگری اقدام کنند البته در این مسیر حتما باید دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هم حضور قاطع داشته باشند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر با بیان اینکه ساحل دریا و جذابیت‌های خدادادی جلگه به همه مردم تعلق دارد و نه فقط به یک قشر و طبقه خاص افزود: با تلاشهای خوبی که شبانه روزی انجام شده شاهد بروز و وقوع کمترین ناهنجاریها و هنجار شکنی ها در ساحل و جلگه شهرستان هستیم.
 
وی تصریح کرد: لازم است تا قبل از اجرای طرح سالم‌سازی دریا نشستی بین حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، ارشاد اسلامی و اوقاف برگزار گردد تا از الان بتوانند طلبه هایی که آمادگی همکاری در این طرح و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارشادی در ساحل و جلگه دارند را ساماندهی نمایند. 
 
* اجرایی شدن کمیته آسیب شناسی در رودسر
«کمال عباس نژاد» نیز در این جلسه ضمن برشمردن مصوبات جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر تصریح کرد: قرار بود شهرداری رودسر تابلوی شهید حق بین را در ساحل دریا جانمایی کند که این کار،انجام هم شد همچنین در مورد یادمان شهدای ذهاب هم به زودی این یادمان نصب خواهد شد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر تعیین اولویت‌های فرهنگی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی توسط ادارات شهرستان را دیگر مصوبه ای که باید اجرایی می شد خواند و تصریح کرد: حدود ۱۰ اداراه این اولویت‌های را به دبیرخانه ارسال کردند.
 
عباس نژاد اجرایی شدن کمیته آسیب شناسی را دیگر مصوبه لازم الاجرا شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر استان اعلام کرد و گفت: جلسه ای در سازمان تبلیغات برگزار و آسیب های شهرستان هم توسط ادارات مربوطه ارائه شد و در این آسیب‌شناسی پنج موضوع به عنوان آسیب در شهرستان مورد توجه قرار گرفت.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر این پنج آسیب را برشمرد و ابراز داشت: معیشت مردم، عفاف و حجاب، اعتیاد به مواد مخدر و فضای مجازی، طلاق و ضعف بنیه اعتقادی و دینی مردم مهمترین آسیب‌های شناسایی شده در سطح شهرستان محسوب می‌شوند.
 
وی اذعان کرد:‌ ابلاغ فرماندار شهرستان رودسر به ادارات در خصوص معرفی یک نفر برای عضویت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مصوبه بعدی شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۰ بود. 
 
عباس نژاد دستور کار جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر را هم تشریح و خاطرنشان کرد: اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر در کلیه شهرستانها و فرهنگ سازی در استفاده از دریا و جلگه توسط مردم و مسافرانی که وارد شهر می‌شوند دستور کار جلسه امروز محسوب می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری شبستان، در این جلسه برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی موارد و مطالب خود را بیان داشته و تشریح کردند.
 
کد خبر 1178304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha