انسان مومن باید به تقوای رسانه ای مجهز شود/تلاش ستودنی دولت در واکسیناسیون فراگیر، منظم و با کیفیت

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه انسان مومن باید به تقوای رسانه ای مجهز شود، گفت: انسان مومن باید از منافع این محیط اطلاعاتی نو و خبررسانی های نو استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمدجوادحاج علی اکبری، خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز (جمعه ۲۷ خرداد) در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه یکی از مصادیق ویژه تقوا در آیه کریمه 6 سوره مبارک حجرات آمده است، گفت: دعوت خدای متعال از مومنان که با سطحی نگری در برابر اخبار مقابله کنند و تامل داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه ناپذیری است، گفت: همیشه این حالت تبین پیش برنده و حفظ کننده است، اما برای زمانه ما که عصر اطلاعات و فناوری های نو است و انبوه اطلاعات بر سر مردم می بارد مخصوصاً در فضای مجازی که بخشی از زمانه ماست و هر روز ارتباط مردم با این فضا بیشتر و بیشتر می شود و زیست بشر معاصر تحت تاثیر این فضا قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه انسان مومن باید به تقوای رسانه ای مجهز شود و از منافع این محیط اطلاعاتی نو و خبررسانی های نو استفاده کند، گفت:‌ زودباروری و ظاهربینی و شتاب زدگی و تعجیل در قضاوت، خودآگاه پنداری و خود عالم‌پنداری این ها زمنیه های خاطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات امنیتی قرار می دهد و هم فرد مومن را گرفتار آسیب های زیادی می کند.

 

وی افزود: گاهی در برابر فراوانی های خبر، و فیلم و عکس و همچنین دلباختگی لحظه ای در برابر پیام ها باعث می شود افراد ساده انگار و ساده بین، پل اطلاعاتی برای نقل و اشاعه آن چه که دشمنان می خواهند، می شود.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه تهران به موضوع مهار کرونا در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این موضوع اتفاق بزرگ و مبارکی است؛ چرا که پس از دشواری‌ها و محدودیت‌ها می‌شنویم که گاهی از روز‌ها تلفات و ابتلا به صفر رسیده است و این موضوع نیازمند شکرگزاری است. به نظر می‌رسد که حق مسئله در این زمینه ادا نشده است و این موفقیت بزرگ دیده نشد و از کسانیکه موفقیت را مرهون آن‌ها هستیم نیز تقدیر نشده است.

 


خطیب جمعه تهران با بیان اینکه موضوع مهار کرونا در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند دستور کار جهاد تبیینی با شد، چون موضوعی عادی نبوده است، گفت: نقش ممتاز و ویژه رهبر معظم انقلاب در موضوع مهار کرونا نیز مثال زدنی است. ایشان با تدابیر ویژه، سیره ایشان، به میدان اوردن نیرو‌های مسلح، برگزاری رزمایش و دعوت برای دعا در این حوزه نقش مثال زدنی داشتند.

 


خطیب جمعه موقت تهران به ایام کرونا اشاره کرد و گفت: نهاد دین نیز در این زمینه خوش درخشید و مردم نیز همراه شدند و محدودیت‌ها را پذیرفتند و فداکاری پزشکان و پرستاران خاطرات دفاع مقدس را زنده کرد. واکسیناسیون فراگیر، منظم و با کیفیت از سوی دولت سیزهم نیز ستودنی است. 

 

خطیب جمعه تهران همچنین آغاز دوباره برگزاری حج را تبریک گفت و افزود خدا را شاکریم که مقدمات سفر حج امسال فراهم شده است و امیدواریم ۴۰ هزار زائر عه سلامت مشرف شوند و سراسر نور بازگردند و حج امسال نیز باعث سرافرازی امت اسلامی باشد. 

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه ما در مبارزه با فساد و جلوه‌های آن، بسیاری از مواقع موفق نمی‌شویم و به نتیجه نمی رسیم در انتقاد از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها گفت: در بسیاری از مواقع در مبارزه با فساد موفق نمی‌شویم. مصادیقی را دنبال می‌کنیم اما به نتیجه نمی‌رسیم. ما سراغ معلول‌ها می‌رویم، از علت‌ها غافلیم. یکی از مصادیق این شجره خبیث که در محیط شهرداری و ساخت و سازها نفوذ کرده است، کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

 

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از فسادها به این موضوع برمی‌گرد، گفت: این ماده از سال ۱۳۴۵ وارد شده است. تخلفات حوزه ساختمان مثل تجاوز به معابر شهری، عدم استحکام احداث بنا بدون پروانه، افزودن به زیربنا و تا تغییر کاربری زمین، در اختیار این کمیسیون است. تخلفاتی صورت می‌گیرد و سپس این تخلفات به این کمیسیون ارجاع می‌شود. بیش از نیمی از پرونده‌ها جریمه مالی شده و بسته می‌شوند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه بسیاری از سرمایه داران بزرگ از ابتدای ورود به این چرخه تخلف می‌کنند، گفت: در نقشه‌هایشان مشخص است. برای پوشاندن این بخش پول‌های کثیف وارد می‌کنند. فساد تولید می‌شود. رشوه می‌دهند. پس از مدتی می‌بینیم که در کنار گوشمان شهرک‌های کاخ نشینی شکل می‌گیرد که خاری می‌شود در چشم حزب الله و مومنین مثل لواسان یا اقصی نقاط کشور. مبارزات و پیگیری‌هایی که انجام می‌شود به هیچ جا نمی‌رسد؛ چرا که قانونی است. فردی تخلف کرده و جریمه پرداخته است. مسئله ریشه دار است. متروپل از چنین جایی سر در می‌آورد. اگر شاهد تضییع حقوق بیت المال و نابودی منابع عمومی و رشد طبقه سرمایه دار کذایی هستیم، از چنین جاهایی آب می‌خورد. یکی از مهم ترین ریشه ها کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

 

امام جمعه موقت تهران از دولت، مجلس و قوه قضائیه خواست با سرعت و قاطعیت ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها را اصلاح کنند.

 

وی با اشاره به رشد خارج از قاعده اجاره مسکن و ودیعه‌ها و آثار آن بر زندگی مردم گفت: خبر خوبی که شنیدیم این است که بسته مناسب و جدیدی تنظیم شده و قرار است در جلسه سران قوا و ستاد اقتصادی دولت مطرح شود. آرزو داریم این مسأله برطرف شود. توقعات عجیب و غریب در ودیعه و اجاره بها غیر قابل پذیرش است. این پول‌ها تمیز نیست و خرج دوا و درمان می‌شود.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: شما فکر می‌کنید در این پول برکت هست؟ املاکی‌ها طرف مستأجران را بگیرند و شفیع نیکو باشند و اجاره را پایین بیاورند. دستگاه قضایی نیز برای حکم دادن در این پرونده‌ها مراعات کنند تا این سختی‌ها بگذرد و روزهای بهتر در پیش باشد.

کد خبر 1186592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha