اسلام دخالت مستقیم زنان در اجتماع را نکوهیده نمی داند

حجت الاسلام مدبر گفت:از دیدگاه اسلام حضور و دخالت مستقیم زن در اجتماع نه تنها نکوهیده نیست، بلکه از برخی آیات قرآن کریم چنین بر می آید که این حضور بخشی از رسالت او و امری مطلوب و مبارک است.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: لزوم حجاب و تاکید بر آن، خود به معنی حضور زن در صحنه اجتماع است وگرنه اگر اسلام معتقد بود که زن همواره بایستی خانه نشین باشد معنی نداشت که حجاب را بر او واجب کند.

 

امام جمعه جهرم افزود: اسلام طرفدار حضور و مشارکت زن در امور اجتماع است به شرطی که رسالت خطیر وی در امر شوهرداری و تربیت فرزندان تحت الشعاع فعالیت اجتماعی اش قرار نگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین این حضور زن در اجتماع با لباس تقوا، عفاف، حیا و متانت در رفتار و گفتار و بدون اختلاط با مردان، صورت گیرد، اضافه کرد: با این 2 شرط حضور زن در فعالیت های اجتماعی بسیار سازنده است.

 

حجت الاسلام مدبر عنوان کرد: از دیدگاه اسلام حضور و دخالت مستقیم زن در اجتماع نه تنها نکوهیده نیست، بلکه از برخی آیات قرآن کریم چنین بر می آید که این حضور بخشی از رسالت او و امری مطلوب و مبارک است.

 

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران درصدد این است که ضمن حفظ آنچه زن مسلمان در طول تاریخ اسلام داشته است، حقوق اجتماعی و انسانی او را احیا کند، اظهار کرد: این مهم در صورتی ممکن است که زن هویت دینی و انسانی خود را بازیابد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه دستورات و توصیه های خداوند برخاسته از مصلحت یا مفسده ای است که در کارها وجود دارد، گفت: خداوند به حکم اینکه رحیم و حکیم است از زن خواسته به خاطر مصلحت خود، جامعه و برای تامین سعادت خودش و دیگران با حجب و حجاب وارد اجتماع شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: کسانی که این دستور الهی را نادیده می گیرند، بزرگترین ضربه ها را به شخصیت زن وارد می کنند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه اشتباه بزرگ آتاتورک و رضاخان این بود که فکر می کردند با شبیه کردن ظواهر به غرب، می توان به پیشرفت دست یافت، اظهار کرد: آنان عفت و حجاب را از زن گرفتند تا ظاهرش مانند غرب شود.

کد خبر 1187182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha