تجربه اوقات فراغت دوران نوجوانی در کانون های مساجد

غنی سازی و سپری دوران اوقات فراغت سال در کانون های فرهنگی و هنری مساجد تجربه ای شیرین و به یادماندی برای نوجوانان خواهد بود که خانواده ها به آن سفارش کنند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: بسیاری از افراد تجربه های مختلفی در غنی سازی اوقات فراغت در دوران نوجوانی دارند که از جمله آن باشگاه ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پارک و سینما و مناطق گردشگری است.

گاهی این تجربه ها به دلیل کمبود کیفیت و بد اخلاقی ها طعم تلخی را به جای گذاشته و گاهی هم شیرینی خاطرات را به همراه داشته است از این رو تلاش برای پایداری خاطرات خوب لازم بوده و باید در این حوزه کارکرد.

 

حضور در کانون های فرهنگی و هنری مساجد تجارب خوبی را می تواند برای نوجوانان و سایر گروه های سنی داشته باشند از این رو غنی سازی و سپری دوران اوقات فراغت سال در کانون های فرهنگی و هنری مساجد تجربه ای شیرین و به یادماندنی برای نوجوانان خواهد بود که خانواده ها به آن سفارش کنند.

 

نوجوانان با دوستان خود و یا به تنهایی امسال در دوران پس از کرونا با مراجعه به مساجد محله و شهر و روستا خود می توانند از برنامه های کانون های مساجد با خبر شوند و بهترین مرکز را که متناسب با سلیقه آنان خدمت ارائه می دهد را بر گزینند.

 

خانواده ها هم در این مسیر همراه شوند و به اتفاق فرزند خود یک مرکز را در مسجد انتخاب و در کنار دیگر مراکز فراغتی از آن بهره گرفته و آینده روشنی را برای خود و فرزندشان ایجاد کنند.

طعم خوش فراغت در کانون های مساجد ناشی از معنویت حاکم در این مراکز و تنوع فعالیت های فرهنگی و هنری و شور  و نشاط برنامه ها خواهد بود، پس فرصت را از دست ندهیم و از این امکانات بهره مند شویم.

 

فعالیت 2 هزار باب کانون فرهنگی و هنری استان اصفهان

 

تاسیس و فعالیت 2 هزار باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان اصفهان همه سرمایه ای برای اوقات فراغت و برنامه های فرهنگی در مساجد است و نیمی از این مراکز فعالیت منجسم داشته و بخشی به صورت خاص فعالیت می کنند.

کلاس های آموزشی فرهنگی، اعتقادی و دینی، هنری، اجتماعی، ورزشی، علمی و مهارتی همراه با اردو، مسابقه و فعالیت های متنوع جوان پسند و مورد علاقه نوجوانان از جمله ظرفیت های فعال در کانون های مساجد است.

معنویت و ارتباط خوب معنوی که در این مراکز انجام می شود خود سرمایه ای برای زندگی اعضا کانون های فرهنگی و هنری خواهد بود از این رو کارشناسان و متخصصان بر حضور در این مراکز توصیه می کنند.

 

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران از توابع اصفهان از جمله مراکزی است که به عنوان منتخب اوقات فراغت تابستان در جشنواره اوستانی اوقات فراغت و جشنواره ملی آسمانی ها فهما در ادوار گذشته انتخاب شده است.

 

مشارکت اجتماعی اعضا و همکاری مشترک بین این کانون فرهنگی و هنری و دیگر مراکز بر تنوع فعالیت ها افزوده و از طرفی به روز بودن فعالیت ها حسن دیگر در این مرکز است.

 

سامانه بچه های مسجد راهنمای نوجوانان

 

یافتن کانون فرهنگی و هنری فعال و مورد علاقه بدون حضور فیزیکی در شهر و کانون هم از طریق سامانه بچه های مسجد محقق شدنی است.

سرپرست ستاد فهما اصفهان در این خصوص می گوید: سامانه بچه های مسجد راهنمای نوجوانان و خانواده های آنان برای پیدا کردن یک کانون نزدیک به محل سکونت و یا برنامه های مورد علاقه است.

«جلال ریزانه« فعالیت های غیرحضوری این سامانه را نیز فرصتی دیگر برای نوجوانان و جوانان و خانواده ها معرفی کرد و اذعان داشت: این زیست بوم مجازی نقش موثری در حوزه رشد اجتماعی، فرهنگی و دینی و اعتقادی افراد دارد.

 

خاطرات نوجوانان در مسجد

 

بررسی میدانی خبرنگار شبستان از نقاط مختلف استان اصفهان حاکی از این بود که نوجوانان در ادوار گذشته تاکنون رضایتمندی خوبی نسبت به عملکرد کانون های مساجد داشته اند و به روز رسانی فعالیت ها در برخی از مراکز سرمایه خوبی بوده و توانسته سلایق و علایق مختلف را جذب کند.

سزاروار است تا کانون های مساجد را به همدیگر معرفی کنیم و از این فرصت های مطلوب و ناب برای اوقات فراغت بهره مند شویم و همچنین به توسعه فعالیت ها هم کمک کنیم.

افرادی که دارای توانایی و استعداد هم هستند می توانند در این مسیر وارد شوند و سهم خود را در تقویت کانون های مساجد ایفا کنند.

کد خبر 1193077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha