رهبری بهترین مبین و مفسر خط امام خمینی(ره) است

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امام خمینی(ره) رهبر مظلومان و مستضعفان و الگویی برای همه آزادی خواهان جهان است، گفت: امروز مقام معظم رهبری بهترین مبین و مفسر خط امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» امروز جمعه در جریان بیست و نهمین سفر استان خود با حضور در شهرستان خمین زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال مردم انقلابی، شهید پرور و ولایتمدار این شهرستان قرار گرفت و در جمع مردم خمین در مصلای امام خمینی(ره) گفت: گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی امری ضروری است و همگان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

رئیس جمهور تبیین سیره و شخصیت امام خمینی(ره) را امری ضروری دانست و افزود: همگان باید بیش از گذشته باید با شخصیت و منش تاریخ ساز امام خمینی (ره) آشنا شوند و نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی را نیز با این بزرگ مرد تاریخ ایران آشنا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) الگویی برای تمامی آزادی خواهان جهان است، بیان کرد: این بزرگ مرد تاریخ ایران مقاومت را به آزادیخواهان جهان آموخت و امروز شاهد خیزش های آزادیخواهان در سراسر جهان در برابر ظلم هستیم.

 

آیت الله رئیسی اخلاص را نخستین ویژگی امام خمینی(ره) دانست و ادامه داد: حرکت در مسیر مکتب اسلام و اهل بیت (ع) امام  راحل را به این جایگاه رساند

 

ایشان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مردمی از استان مرکزی است، افزود: این افتخار بزرگی است برای این خطه چرا که شخصیتی که در این شهرستان پا به عرصه این عالم گذاشت منشاء تحول بزرگ نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام شد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: این تحول نه تنها در دوران حیات طیبه و پاک ایشان بود، بلکه این جریان تحول همواره بعد از رحلت او به نام او  رقم خورده است زیرا که این انقلاب به تعبیر  رهبر انقلاب اسلامی در هیچ کجای عالم بدون نام خمینی شناخته نمی شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به احکام دینی بسیار پایبند بوده و اعتقاد داشتند که نجات انسان ها در بکار بستن احکام و عمل به دستورات دین است، ادامه داد: برخی دینداران معتقدند که دین امری شخصی و فردی است،اما امام باورش این بود که دین می تواند فرد، جامعه، سیاست و اجتماعات بشری را اداره و هدایت کند.

 

آیت الله رئیسی یکی دیگر از ویژگی های امام راحل را توجه به محرومان و مستضعفان  دانست و بیان کرد: نگاه امام نجات همه مردم و مظلومان جهان بود و وقتی ایشان ظلم به کسی را می دید برافروخته و از خدمت به مردم شادمان می شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری امروز بهترین مبین و مفسر خط امام خمینی(ره) هستند، ،ادامه داد: ایشان همواره در کنار امام بودند و ایشان را درک کرده و مبانی امام را می فهمد و به جامعه یاد می دهد.

 

کد خبر 1198438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha