نادیده گرفتن غدیر باعث می شود اسلام به لحاظ کمی و کیفی ناقص بماند

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت فرهنگ غدیر در جامعه گفت: نادیده گرفتن غدیر باعث می شود اسلام هم به لحاظ کمی و هم کیفی ناقص بماند.

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر تقویت فرهنگ غدیر در کشور گفت: اینکه غدیر را بزرگترین عید اسامی در روایات ما معرفی کردند، خودش اهمیت غدیر را نشان می دهد. پیامبر گرامی اسلام (ص) در این روز خطبه ای خواندند و این خطبه چند ساعت طول کشید و در این خطبه یک دوره اصول و فروع را به دلیل اهمیت کار مرور کردند و این نقطه عطف حلقه اتصال نبوت به بعد از نبوت غدیر می شود.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر غدیر را نادیده بگیریم عمدا اسلام هم به لحاظ کیفی و هم کمی ناقص می ماند. اینکه در فرهنگ تشریح اساس ولایت می شود و این همه بر بزرگداشت غدیر تاکید می شود، نشان می دهد که ما باید بحث فرهنگ غدیر را نه صرفا به صورت سمبلیک بلکه به صورت عملی پیاده کنیم.

 

وی ادامه داد: برگزاری جشن ها و مراسم ها فقط بهانه ای برای معرفت پیدا کردن نسبت به غدیر است. اهمیت غدیر باید در این فضا روشن شود. اساس اسلام بر ولایت است و غدیر یعنی ولایت و این جایگاه غدیر را بالا می برد و به همین دلیل است که پیامبر اسلام کسانی را که با ولایت امیرالمومنین (ع) خودشان را وفق نمی دهند، نفرین می کند و حتی می فرمایند ابلاغ غدیر و رساندن پیام غدیر بالاترین امر به معروف است.

 

وی گفت: در واقع پیامبر گرامی اسلام (ص) می خواستند یک پیام به جامعه اسلامی بدهند و آن اینکه غدیر فقط یک رخداد نیست بلکه نقطه نقطه عطف اسلام است و بدون غدیر اسلام هم کیفر و هم کمی مشکل پیدا می کند کما اینکه هرگاه بدون غدیر حرکت کردیم، سر از جای خوبی درنیاوردیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدعت هایی که بعد از پیامبر اسلام در حکومت و اداره جامعه پیدا شد و نقصان هایی که در احکام پیدا می شود به واسطه منزوی کردن اهل بیت (ع) است. ما وقتی صحبت از غدیر می کنیم، صحبت از امامت می کنیم و هر وقت صحبت از امامت می کنیم، حرف ولایت می زنیم و ولایت اساس دین است. غدیر عین بحث ولایت است.

کد خبر 1198721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha