بهره گیری از ظرفیت جوانان جهادی و پرتلاش در ستاد امر به معروف

حجت الاسلام فرخی بر بهره گیری از ظرفیت جوانان جهادی و پرتلاش در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: ۱۵۰ تشکل مردمی با این ستاد تعامل و هم افزایی لازم را دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «مصطفی فرخی» امروز شنبه (8 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، که به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است که توجه به این مهم امری ضروری است.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی، افزود: حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر از مهمترین رویکردهای این ستاد است که در این راستا با بهره گیری از ظرفیت و تشکل های مردمی همچنین مساجد اقدامات مناسبی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی صورت گرفته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: ۵۰ آسیب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شناسایی شده است، که مهمترین آسیب‌ها، عدم ارائه آموزش به مردم و رفع شبهات در این راستا است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: باید آگاهی بخشی و احساس مسئولیت اجتماعی میان شهروندان مدنظر ویژه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام فرخی به اجرای دوره آموزشی انگیزشی طرح ۲۰ ۲۰ اشاره کرد و بیان کرد: این طرح در راستای تقویت و گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری مردم همچنین کاهش آسیب های اجتماعی  در سطح جامعه، ویژه آقایان و بانوان برگزار شده و استمرار دارد.

 

دبیر ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با بیان اینکه این دوره آموزشی برای مدیران نیز برگزار می شود، اظهار کرد: ماهیانه برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر دانش آموخته در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی، آموزشهای لازم ارائه می شود.

 

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت جوانان جهادی و پرتلاش در ستاد تاکید شده است، گفت: اجرای طرح بازرسی از عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب از اسفندماه پارسال آغاز و همچنان استمرار دارد.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند، اظهار کرد: این دستگاه ها مکلفند نسبت به انجام وظایف خود در این حوزه فعال باشند.

 

حجت الاسلام فرخی خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه فعالیت خود را در سه مرحله عفاف و حجاب، بازرسی از ادارات، اصناف و کل شهر تعریف کرده است و تا دستیابی به نتیجه مطلوب این طرح ادامه دارد.

 

دبیر ستاد  اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۵۰ تشکل مردمی با این ستاد تعامل و هم افزایی لازم را دارند، گفت: اقدامات لازم در خصوص مقابله با سگ گردانی در سطح شهر به منظور ایجاد آرامش و امنیت میان شهروندان نیز در حال انجام است که به واسطه تعامل و همکاری تمام دستگاههای اجرایی ذیربط در این راستا نیز گام های موثری برداشته می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مطالبه گری از مسئولان مهمترین رویکرد این ستاد است، ادامه داد: مدیران مکلفند فعالیت ها و عملکرد خود را پس از گذراندن دوره آموزشی در حوزه درون و برون دستگاهی تبیین کنند.

کد خبر 1201150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha