​غفلت از حوزه فرهنگی و سبک زندگی مهمترین دلیل افزایش طلاق در گیلان

صفاتی غفلت از حوزه فرهنگی و سبک زندگی را مهمترین دلیل افزایش آمار طلاق در استان گیلان خواند و گفت: عمل در حوزه فرهنگی و سبک زندگی اسلامی دیگر با اقدامات جزیره‌ای قابل حل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی صفاتی» امروز(یکشنبه،۹ مرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صومعه‌سرا که با حضور  مسئولان شهرستانی، کتابداران و اعضای این انجمن برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ هر کشوری به دانش آن مملکت و مردمی که در آن زندگی می‌کنند وابسته است.

 

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا ادامه داد: امروزه اگر بخواهیم کشورمان را از حیث شاخص‌های ارزیابی کتابخوانی مورد سنجش قرار دهیم می‌توانیم این بازخورد را در نوع رفتار مردم مشاهده و تحلیل کنیم. 

 

صفاتی با بیان اینکه موضوع ارتقاء فرهنگ کتابخوانی تنها به اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان برنمی‌گردد تصریح کرد: برای ارتقا این شاخص در کشورمان و استانمان باید سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

 

وی توسعه فرهنگی را پایه و اساس بسیاری از موضوعات دیگر یک جامعه دانست و اضافه کرد: اگر طبق آمار و ارقام از هر سه ازدواج در استان گیلان دو ازدواج منجر به طلاق می‌شود یکی از مباحث و دلایل آن حوزه فرهنگی و سبک زندگی است که متاسفانه از آن غافل هستیم.

 

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا آموزش فرهنگ و سبک زندگی از سنین پایه در مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری‌ها با مشکلات اعتباری و مالی مواجهند اما انتظار داریم نسبت به افزایش تعاملات و پرداخت سهم نیم درصد خود به حوزه کتابخانه‌ها اقدام کنند.

 

صفاتی اینکه گیلان پیرترین استان کشور لقب گرفته را از مشکلات مهم این استان ذکر کرد و ابراز داشت: این موضوع جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری هم هست و خوب است در حوزه کتابخوانی و فرهنگ ما بر روی این امر هدف‌گذاری انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه عمل در حوزه فرهنگی و سبک زندگی اسلامی برای کاهش آثار آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و گسست خانواده‌ها دیگر با اقدامات جزیره‌ای قابل حل نیست اظهار داشت: اگر قرار است کاری در این بخش انجام شود همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم داده یک هدف را دنبال کنند.

 

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امروز در بستر جامعه که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که حجم مشکلات به خصوص در حوزه عفاف و حجاب بسیار زیاد است اما با بخشنامه نمی‌توان هیچ کاری انجام داد بلکه در این عرصه باید به صورت ریشه‌ای و فرهنگ اجتماعی ورود کنیم.

 

کد خبر 1201406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha