منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد راه اندازی می شود

منعمی از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد خبرداد و گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بستر رشد و توسعه در این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مجید منعمی» امروز در بازدید از کارخانه زاگرس پوش بروجرد، اظهار داشت: راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی بستر رشد و توسعه و عاملی تشویقی و ترغیبی برای بخش خصوصی است.

 

وی از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد خبرداد وافزود: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بستر رونق تولید وتقویت اشتغال در منطقه است.

 

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه بروجرد یکی از شهرهای صنعتی لرستان است، ادامه داد: شهرستان بروجرد  ۴۰ درصد صنایع استان را درخود جای داده و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بستر رونق تولید در این شهرستان است.

 

وی اذعان داشت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی درشهرستان بروجرد می‌تواند یکی از اهداف صنعتی کشور باشد به شرطی اینکه اولویت‌سنجی آن دقیق صورت گیرد.

 

منعمی افزود: منطقه ویژه یک فرصت اقتصادی است که واحدهای صنعتی در بخش سهم کارفرمایی، عوارض گمرکی و مالیاتی از بخشودگی ویژه برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه با این امتیازات سرمایه‌گذاران رغبت دارند در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند، ادامه داد: مناطق ویژه اقتصادی یک عامل تشویقی و ترغیبی بسیار خوبی برای بخش خصوصی است تا به سمت سرمایه‌گذاری در این مناطق حرکت کنند.

 

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در شهرستان بروجرد اولویت این است صنایعی که رو به‌ جلو و در حال حرکت هستند با حمایت دولت همراه خواهند شد.

 

منعمی افزود: تلاش بر این است که منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد هرچه زودتر راه‌اندازی شود و صنایع تولیدی شهرستان می‌توانند طرح‌ها توسعه خود را در این منطقه راه‌اندازی کنند.

 

وی تصریح کرد: صنایع مختلف زیادی در شهرستان وجود دارد اما عده‌ای از آن‌ها تعطیل هستند که اگر مسوولان پای‌کار باشند مشکلات آنها مرتفع خواهد شد و باعث رونق در کسب‌وکار می‌شود.

 

فرماندار بروجرد با اشاره به فعالیت کارخانه زاگرس پوش و تکیه بر تولید داخلی از طرح توسعه این کارخانه خبر داد و یادآور شد: همه اقدامات و پیگیری لازم جهت تسهیل در اجرای طرح توسعه و افزایش تولید و اشتغال در این شهرستان در سایه احیای واحدهای صنعتی و اجرای طرح توسعه آنها انجام خواهد شد.

کد خبر 1201702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha