آسیب های اجتماعی و تحکیم خانواده محورهای مورد تاکید در جشنواره تئاتر استان/ جایزه ویژه برای موضوع آب یزد

عابدی با اشاره به محورهای اصلی سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد گفت: آسیب های اجتماعی و تحکیم خانواده به عنوان محورهای مورد تاکید این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست شورای سیاست گذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد گفت: آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی، کودکان کار، حاشیه نشینی و آسیب های ناشی از فضای مجازی به عنوان محورهای مورد تاکید جشنواره است.

 

عابدی ادامه داد: تاکید دیگر ما نیز بحث بی آبی و به تصویر کشیدن آن به زبان هنر است که می تواند در شهرهای دیگر نیز اجرا شود و ندای العطش مردم یزد به سایر هموطنان رسانده شود. لذا برای یک اثر فاخر با موضوع آب، علاوه بر سایر حمایت‌ها، جایزه ویژه ۵۰۰ میلیون ریالی درنظر گرفته ایم.

 

وی افزود: ترویج فرهنگ نماز، عبادت و معنویت و خانواده ایرانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز از محورهای دیگر مورد حمایت است.

 

دبیر جشنواره تئاتر استان یزد بیان کرد: امسال بحث ازدواج و خانواده و فرزندآوری نیز به عنوان محورهای مورد تاکید اضافه شده است و افزایش پایبندی به عفاف و حجاب نیز از جمله محورهای دیگر جشنواره است.

 

وی افزود: جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین، اجرای خیابانی جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، جشنواره ملی تئاتر خیابانی ایثار در اردکان و بخش پژوهشی جشنواره صاحب دلان به عنوان برنامه ها و جشنواره های تئاتر در استان است اما تمرکز ما در بخش سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد است.

کد خبر 1204607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha