ثبت نام ۱۳ هزار زائر برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی، از پیش ثبت نام ۱۳ هزار زائر برای حضور در پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: ثبت نام قطعی در سامانه سماح برای تمامی زائران الزامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدباقر قاصری» مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه سماح، تاکنون 13 هزار نفر از استان خراسان شمالی، ثبت نام اولیه خود را انجام داده اند.

 

وی با بیان اینکه ثبت نام اولیه زائران پیاده روی اربعین از ۱۰ تیرماه آغاز شد و تا ۲۴ مردادماه جاری ادامه داشت، به آغاز ثبت نام قطعی زائران اشاره کرد و افزود: متقاضیان برای حضور در پیاده روی اربعین باید ثبت نام خود را در سامانه سماح قطعی کنند.

 

قاصری با بیان اینکه برای قطعی شدن ثبت نام، زائران باید اطلاعات خواسته شده را تکمیل و مبلغ ۱۸ هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت کنند، افزود: همه زائران باید حداقل دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند تا امکان اعزام به عراق در ایام اربعین را داشته باشند.

 

گفتنی است؛ پیش از همه گیری ویروس کرونا و آخرین اربعینی که زائران در سال 98 اعزام شده بودند، تعداد ۲۳ هزار زائر از خراسان شمالی در پیاده روی اربعین شرکت کردند که پیش بینی می شود برای سال جاری ۲۰ درصد بیش از این تعداد ثبت نام کنند.

 

با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح می باشد، لذا توصیه می‌شود زائرین ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و نسبت به ثبت نام خود در سامانه به آدرس http://www.samah.haj.ir  اقدام کنند.

 

 

کد خبر 1206314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha