«مساجد» بسترهای مستعد جهت آموزش و اشتغال/کانون های مساجد تقویت شوند

غیرتی با بیان اینکه مساجد بسترهای مستعدی برای آموزش و اشتغال هستند، گفت: كانون های فرهنگی هنری بايد تقويت شوند، لازم است كانون های مساجد دارای اعتبارات مصوب باشند و باید آنان را به کانون حل معضلات اجتماعی در جامعه تبدیل کنیم.

«محمدرضا غیرتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند به مناسبت روز جهانی مسجد اظهار داشت: مسجد به عنوان بوستان ايمان و هسته مركزی جوامع مسلمانان در جهان شناخته شده است.

 

فرماندار زیرکوه بیان کرد: در طول دوران انقلاب اسلامی، مساجد پايگاه های اصلی و مركز تصميم گيری های اجتماعی توسط مردم بوده اند و هستند و به عنوان بستر مشاركت های مردم در رفع مشكلات و معضلات اجتماعی در جامعه شناخته می شوند.

 

وی در ادامه گفت: مسجد محل اجتماع متدينين و مؤمنين است بنابراين تصميمات اتخاذ شده در مساجد غالباً مبنای دينی و قرآنی دارد.

 

غیرتی در خصوص جذب جوانان به مساجد عنوان داشت: ترويج معارف دين و نقش آفرينی در زمان بحران های اجتماعی مبين اهميت بيشتر مسجد است و با برگزاری برنامه های مختلف از جمله حلقه های صالحین و برنامه های فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری می توان جوانان و نوجوانان را جذب مساجد کرد.

 

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه مساجد بسترهای مستعدی برای آموزش و اشتغال محسوب مي شوند، افزود: چرا كه با جذب جوانان و آموزش حرفه های مختلف و تشكيل گروه های جهادی با استعداديابی بسيار خوب باعث افزايش انگيزه در جوانان می شود.

 

وی در ادامه تاکید کرد: جذب جوانان تحصيل كرده و استفاده از استعداد آنان در توليد دانش بنيان از ديگر برون دادهای مساجد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

غیرتی با اشاره به اینکه كانون های فرهنگی هنری مساجد بايد تقويت شوند، گفت: بهتر است از روحانيون جوان و با انگيزه به عنوان متوليان كانون های فرهنگی هنری استفاده شود و لازم است كانون های مساجد دارای اعتبارات مصوب باشند و از پشتوانه مالی خوبی برخوردار شوند.

 

فرماندار زیرکوه ادامه داد: کار فرهنگ سازی و مقابله با تهاجم های فرهنگی را باید از مساجد شروع کنیم و در این راستا باید کانون های فرهنگی هنری به مراکز حل معضلات اجتماعی تبدیل شوند بنابراين هم به لحاظ نيروی انسانی و هم منابع مالی بايد تقويت شوند.

 

وی در پایان گفت: هر میزان که مساجد و كانون های فرهنگی هنری حمايت شوند و اعتبارات بيشتری در اين راه گذاشته شود قطعا آسيب های اجتماعی و بزهكاری های اجتماعی كمتر خواهد شد و جامعه سالم تری خواهيم داشت.

 

 

کد خبر 1207607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha