بهره برداری از واحد ذوب آهن نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد

جعفری، گفت: در صورت بهره برداری از واحد ذوب آهن ازنا زمینه ایجاد یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و یک هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «بهمن جعفری»، امروز(2شهریور)، در حاشیه بازدید مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان مشکلات طرح راکد فولاد ازنا قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا در زمینی به مساحت ۱۰۱ هکتار در منطقه ویژه شهرستان ازنا واقع شده است، افزود: سرمایه ثابت این مجتمع یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

 

جعفری با اشاره به اینکه حوزه فعالیت این کارخانه تولید انواع ورق های فولادی است، بیان کرد: ظرفیت اسمی آن تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است و مواد اولیه این کارخانه از تختال (شمش فولادی) تشکیل می شود.

 

وی یادآور شد:‌ طرح فولاد ازنا با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی حدود ۲ سال گذشته به علت کمبود نقدینگی و مشکلات حقوقی برای سرمایه گذار متوقف شده است.

 

جعفری با بیان اینکه واحد ذوب آهن ازنا سهم بسزایی در ایجاد اشتغال استان می تواند داشته باشد، بیان کرد: در صورت بهره برداری یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و یک هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

کد خبر 1208936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha