برنامه های مساجد ناحیه شهید آیت‌الله محلاتی به مناسبت اربعین حسینی

حجت‌الاسلام عسگریان گفت: مساجد ناحیه شهید محلاتی(ره) در دهه دوم ماه صفر و به ویژه به مناسبت اربعین حسینی، ویژه برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی و خدماتی بسیار متنوعی تدارک دیده‌اند.

حجت الاسلام «عسگریان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد ناحیه شهید آیت‌الله محلاتی، در دهه دوم ماه صفر مراسم عزاداری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می کنند، اظهار کرد: سخنرانی منبری های مشهور و استادان حوزه علمیه، مداحی ذاکران اهل بیت (ع)، برپایی ایستگاه های صلواتی و قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین از برنامه های مساجد ناحیه شهید آیت الله محلاتی تهران در این دهه و به ویژه به مناسبت اربعین حسینی است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید آیتالله محلاتی(ره) افزود: اهالی مساجد این ناحیه همچین در جمع آوری کمک های مردمی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بسیار فعال بوده اند و هر مسجد با توجه به بضاعت مالی اهالی آن و مردم منطقه کمک های نقدی و غیر نقدی قابل توجهی جمع آوری کرده است.

 

وی گفت: با توجه به فعالیت های تبلیغی ائمه جماعات مساجد ناحیه شهید آیت‌الله محلاتی(ره) شمار قابل توجهی از اهالی این مساجد به صورت فردی یا گروهی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند و بسیاری از آنان در برپایی و اداره موکب ها در مرزها و در داخل کشور عراق فعالیت دارند و به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند.

 

عسگریان درباره فعالیت های مساجد ناحیه شهید آیت الله محلاتی(ره) در برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، گفت: مهم ترین اقدام، باز نگه داشتن در این مساجد از اذان صبح تا حدود ساعت 22 در روز 26 شهریور ماه، همزمان با روز اربعین حسینی است.

 

وی ادامه داد: مردمی که در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی شرکت می کنند می توانند در این روز با حضور در مساجد هم اعمال عبادی را انجام دهند و هم استراحت کنند. ضمن اینکه مساجد با همکاری نواحی مقاومت بسیج و شهردای نواحی مناطق مختلف آب، شربت، صبحانه، نهار، شام و کیک میان مردم شرکت کننده در این پیاده روی بزرگ توزیع می کنند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید آیت‌الله محلاتی(ره) اضافه کرد: همانطور که مردم عراق میزبانان خوبی از زائران عتبات عالیات از کشورهای مختلف هستند، اهالی مساجد تهران نیز همه جوره آماده خدمت رسانی به عزیزانی هستند که در پیاده روی جاماندگان حسینی از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شرکت می کنند.

کد خبر 1212893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha