مرز خسروی در جریان بازگشت زوار اربعین حسینی شبانه روزی فعال است

پور هاشمی با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی در موج بازگشت زواراربعین حسینی گفت: زوار برای ساعت برگشت نگران نباشند، چون هر ساعت به مرز برسند می‌توانند وارد کشور شده و به مسیر خود ادامه دهند.

امحمد پورهاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه با اشاره به افزایش موج بازگشت زوار اربعین از مرز خسروی گفت: حجم تردد در خروجی مرز در حال افزایش است و پیش بینی می شود تا چندروز  آینده این وضعیت ادامه داشته باشد.

 

دبیر ستاد اربعین کرمانشاه افزود:با توجه به اینکه شاهد افزایش موج بازگشت زوار به کشور هستیم  پیش بینی می شود طی روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور ماه جاری پس از برپایی اربعین حسینی این موج به اوج خود برسد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تردد در مرزخسروی روان است، خاطر نشان کرد:مرز خسروی به دلیل وجود بزرگراه مشکلی برای حجم بالای خودروها ندارد و اگر زوار با خودروی شخصی آمده باشند به راحتی می توانند به مسیر خود ادامه دهند، اما در غیراین صورت چنانچه تعداد زوار بیش از ۴۰ هزار نفر در شبانه روز باشد و عمدتا خودروی شخصی نداشته باشند، برای تامین اتوبوس آنها دچار مشکل می شویم.

 

پور هاشمی تصریح کرد: زوار اگر زیارت خود را انجام داده اند امیدواریم هرچه سریعتر به کشور برگشته و اگر منتظر حضور در مراسم اربعین در عتبات عالیات هستند برای بازگشت عجله نکرده و در حد توان سفر خود را به تاخیر بیندازند که به موج بازگشت برخورد نکنند.

 

پورهاشمی،اظهار کرد: با توجه به آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی از عراق و تمایل بسیاری از زائران برای بازگشت از طریق مرز بین‌المللی خسروی، این مرز آمادگی کامل برای بازگشت زوار را دارد.

کد خبر 1216254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha