اربعین نماد وحدت مسلمین است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: راهپیمایی عظیم اربعین یکی ازمظاهر بزرگ آویختن به ریسمان الهی و نماد وحدت و اتحاد مسلمانان و دوستداران اهل‌بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام «محمدجواد باقری‌ارومی» در خطبه‌هایی آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی ضمن بیان حدیثی از امام حسن عسکری(ع) در خصوص نشانه‌های مؤمن به اهمیت زیارت اربعین در کنار دیگر نشانه‌های مؤمنان پرداخت.

 

خطیب جمعه بندر آستارا راهپیمایی عظیم اربعین را یکی ازمظاهر بزرگ آویختن به ریسمان الهی و نماد وحدت و اتحاد مسلمانان و دوستداران اهل‌بیت (ع) دانست و افزود: این که دشمن سعی دارد با تحریف و سکوت خبری از انتشار خبر این حرکت بزرگ خودداری و امتناع کند به خاطر ترس آنان از آگاه شدن مردم جهان نسبت به حقیقت امامت و ولایت است.

 

وی تصریح‌کرد: گاهی خبرهای بی‌ارزش و کم اهمیت چنان در تیتر رسانه‌های مغرض قرار می‌گیرد که گویا هیچ اتفاق دیگری در دنیا به اهمیت آن مسئله اتفاق نیفتاده است، اما در مقابل بزرگترین اجتماع مردمی جهان این چنین سکوت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، اظهارکرد: دشمن بعد از آنکه در مقابله با انقلاب نوپای اسلامی ما از ایجاد درگیری‌‎های سیاسی و قومیتی راه به جایی نبرد، دست آخر با تحریک صدام بعثی جنگ سخت نظامی را بر علیه ما آغاز کرد، نبردی که جزو فرسایشی‌ترین جنگ‌های نظامی جهان بود ولی بر خلاف بسیاری از جنگ‌های مختلف که جغرافیای سیاسی کشورها را به هم می‌ریخت و موجب انحلال یک کشور و تولد کشورهای کوچک جدید می‌شد، کوچکترین اثری در تمامیت ارضی و جغرافیای سیاسی کشور ما نداشت.

 

امام جمعه بندر آستارا رمز موفقیت جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی و مقدس نام گرفتن دفاع مردم ایران را داشتن ایمان و باور الهی و نبرد بر اساس عقیده دینی دانست که موجب عنایت بسیار حق تعالی به رزمندگان و امدادهای غیبی فراوانی شد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا روز ۲۷ شهریور روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب پارسی را گرامیداشت و افزود: خیلی‌ها ادبیات فارسی را با شاعرانی چون فردوسی، سعدی و حافظ می‌شناسند ولی خدمتی که استاد شهریار ترک زبان به شعر و ادب پارسی کرد بی‌نظیر است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی ضمن تقدیر از راه‌اندازی پویش «به عشق حسین می‌بخشم» از اولیای دم و صاحبان حق در مورد جرائم غیر عمد خواست تا در این ایام که متعلق به اهل‌بیت(ع) می‌باشد با عفو و بخشش و گذشت از حق خود خانواده‌های چشم انتظار زندانیان را شاد کرده و زمینه بازگشت آنان به آغوش خانواده را فراهم سازند.

 

امام جمعه بندر آستارا در پایان از زحمات نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت و مقابله با مجرمان در روزهای پایانی تابستان که تعداد بسیاری از هموطنان شهرستان آستارا را برای مسافرت انتخاب کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1216427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha