کانون های مساجد پیشرو در امر به معروف و نهی از منکر و دوری از فرهنگ های آسیب‌زا

کانون های مساجد همواره در نهادینه کردن ارزش ها نقش موثر و مهم داشته اند و اکنون هم پیشرو در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر و دوری از فرهنگ های آسیب زا هستند تا همه با هم برای تعالی این حکم الهی تلاش کنیم.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ مریم نظری:

 

فریضه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف قطعی هر فرد مسلمان است و انجام این فریضه مهم وظیفه تک تک ما به عنوان فرد مسلمان در حکومت اسلامی ایران است و تا با دوری از هر گناهی برای تعالی گام برداریم.

 

کانون های مساجد همواره در نهادینه کردن ارزش ها نقش موثر و مهم داشته اند و اکنون هم پیشرو در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر و دوری از فرهنگ های آسیب زا هستند تا همه با هم برای تعالی این حکم الهی تلاش کنیم.

 

امروزه کانون مساجد و اعضای این کانون با قوت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش دارند و باید این مهم در همه دوران و تمام سال در دستور کار باشد و با برنامه ریزی برای احیی این مهم تلاش کرد.

 

احیای امر به معروف و نهی از منکر از کانون مساجد، عامل حفظ و ارتقای آرمان های اسلامی

حجت الاسلام حسین صادقی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده ای است که برگزاری نشست های بصیرت افزایی و روشنگری در کانون ها با عنوان «واجب فراموش شده» می تواند برای نهادینه کردن آن کمک کند و در این بین کانون های مساجد در این بخش باید تلاش مستمر انجام دهند.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا معتقد است که آیه ۷۱ سوره «توبه «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ أُولَٰئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» « و مردان و زنان با ايمان، دوستان يكديگرند، كه به كارهاى پسنديده وا مى‌دارند، و از كارهاى ناپسند باز مى‌دارند، و نماز را بر پا مى‌كنند و زكات مى‌دهند، و از خدا و پيامبرش فرمان مى‌برند. آنانند كه خدا به زودى مشمول رحمتشان قرار خواهد داد، كه خدا توانا و حكيم است.» به امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد و با تاکید بر این مساله و حکم الهی ما را به این مهم دعوت می کند.

وی یادآور شد: برگزاری مشست های بصیرتی و افزایش فرهنگ مطالعه در این راستا ، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، تولید کلیپ، پادکست، عکس نوشته و موشن گرافی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و انتشار در فضای مجازی و برگزاری ایستگاه نقاشی در مساجد با موضوع عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر ویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند نقش مهمی در احیاء امر به معروف و نهی از منکر ایفا کند.

حجت الاسلام صادقی فر افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر از کانون مساجد، عامل حفظ و ارتقای آرمان های اسلامی است و باید این نهاد و اعضای فعال در این کانون ها در این بخش تلاش بیشتری انجام دهند.

 

امر به معروف و نهی از منکر حکم الهی است که نیازمند فرهنگ سازی بچه مسجدی ها

حجت الاسلام سیدابراهیم میراحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما همانطور که از اسمش پیداست انقلاب اسلامی است و باید قوانین اسلامی رعایت شود.

 

امام جمعه گلوگاه افزود: نظام اسلامی مامور به اجرای احکام الهی است و سند قرآنی ما بر این است که حکومت اسلامی وظیفه اصلی اجرای احکام الهی را برعهده دارد که یکی از این موارد امر به معروف و نهی از منکر است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر امری مهم و ضروری و در حد اصول دین است و جامعه ما ملزم به رعایت امر به معروف و نهی از منکر است که در نظام جمهوری اسلامی با تشکیل ستاد در جلسات متعدد با آرای زیاد به این نتیجه رسید که گشت ارشاد متناسب با مخاطبان ایجاد شود.

 

حجت الاسلام میراحمدی یادآور شد: فرهنگ سازی بچه مسجدی ها می تواند راهگشا در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر باشد و باید در راستای فرهنگ سازی تلاش شود.

 

به گزارش شبستان، اهمیت و ضرورت احیای امر به معرف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست و در این بین به مسجدی ها در کانون های مساجد وظیفه مهمی دارند که باید تلاش کنند این واجب الهی به فرهنگ عمومی تبدیل شود و این وظیفه بچه مسجدی هاست تا نشان دهند که می خواند به فرهنگ و ارزش های اسلامی و ارزشی جامعه کمک کنند.

کد خبر 1218342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha