اقامه نماز باید در مدارس احیا شود/۹۰۰طلبه مجری طرح امین در مدارس مازندران

کمالی گفت: تمامی فعالیت های مدارس باید پیوست فرهنگی تربیتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  حسین کمالی امروز (۹مهر) در نشست همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندران که در سالن همایش اهل بیت علیهم السلام ساری برگزار شد، به بیان اینکه پیشرفت و تعالی یک جامعه وابسته به توجه به دستگاه تعلیم و تربیت است،  اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از زیرساخت های مهم هر دولتی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

 

 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه هرچه در آموزش و پرورش هزینه کنیم، بیان کرد: برای رسیدن به اهداف سند تحول آموزش و پرورش نیازمند همکاری مردم و دیگر نهادها هستیم.

 

 وی با بیان اینکه برای رسیدن به حیات طیبه باید نیروی انسانی شایسته و صالح تربیت شود، افزود: آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهادها برای تربیت منتظر واقعی است.

 

 کمالی با بیان اینکه هر زمان دولتی انقلابی در راس امور قرار گرفت برنامه‌های تربیتی، قرآنی و نماز به صورت جدی در مدارس پیاده سازی خواهد شد، گفت: دوری دانش آموزان از کتاب و مدرسه و آموزش در اغتشاشات اخیر به درستی ملموس بوده است.

 

 بررسی هایی انجام شده بخشی از افرادی که دستگیر شدند دچار فقر فرهنگی و یا فقر اقتصادی بوده اند و از تربیت دور مانده بودند.

 

 وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در آشوب ها یک تلنگر جدی برای نظام و مجموعه حاکمیت است که باید برای تامین منابع آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم ورود کند.

 

کمالی از اجرای طرح تربیتی امین خبر داد و افزود: باید پیگیری شود خروجی این طرح به درد نظام خورده است. وی بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید آموزش و پرورش را جدی بگیریم. برخی از معلمان خط و فکرشان با نظام همراه نیست باید مراقبت شود.

 

کمالی با بیان اینکه مدیران مدارس محور تربیت هستند، گفت: باید مدیران انقلابی برای مدارس انتخاب شود. نباید در انتخاب مدیر و معاون مدرسه از بیرون دستگاه تعلیم و تربیت دخالتی صورت گیرد.

 

 وی با بیان اینکه هدف و رسالت طرح امین این بوده که طلبه خوش فکر و صاحب ذوق کمک کار آموزش و پرورش برای تربیت دینی دانش آموزان باشد، افزود: این طرح از ۱۰سال گذشته با همکاری بیش از ۹۰۰طلبه در سطح مدارس استان درحال اجراست.

 

کمالی با بیان اینکه طلابی که دنبال استخدام باشند و برای تربیت دینی دانش آموزان وقت نگذارند نمی توانند کمک کار خوبی باشند، یادآورشد: بیش از ۱۵۰ طلبه که در طرح امین فعالیت داشتند تاکنون در استان جذب آموزش و پرورش شده اند.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم نماز در مدارس احیا شود، گفت: تمامی فعالیت های مدارس باید پیوست فرهنگی تربیتی داشته باشد.

 

 کمالی با بیل اینکه صدای اذان باید به صورت زنده در مدارس شنیده شود، افزود: اقامه اول وقت نماز در مدارس مطالبه جدی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران است.

 

 وی با بیان اینکه ۷۰۰طلبه خواهر و ۲۰۰طلبه برادر در مدارس استان فعال هستند، گفت: طرح روشنا نیز در مدارس سمپاد استان درحال اجراست.

 

کمالی بابیان اینکه اولویت ما در انتخاب مدیران مدارس دخترانه ملبس بودن مدیر به حجاب برتر(چادر) می باشد،  افزود: عدم رعایت حجاب در مدارس زیبنده جامعه اسلامی نیست.

کد خبر 1219870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha