ارتش و سپاه در دفاع مقدس با روحیات یکدیگر آشنا شدند

سردار علایی با بیان اینکه ایران در دفاع مقدس متکی به توان ارتش و سپاه و مردم خود بود، گفت: ارتش و سپاه در دفاع مقدس با روحیات یکدیگر آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار محمد علایی از پیشکسوتان سپاه در مراسم بزرگداشت امیر آذرفر گفت: استان لرستان به ویژه الیگودرز در جنگ نقش مهمی داشتند، همان گونه که تمام شهرها پای کار آمدند و اینک در جنگ موفق شدیم. مردم در دفاع مقدس کنار ارتش و سپاه پای کار آمدند و نگذاشتند دشمن به اهدافش برسد.

 

فرمانده سپاه در دفاع مقدس افزود: وقتی کشوری جنگی را شروع می کند، حتما برای پیروزی است و هیچ کشوری برای شکست جنگ نمی کند. اگر امروز تمامیت ارضی کشور حفظ شد به دلیل فداکاری های بی شمار بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: صدام به راستی کسی نبود که ایران را رها کند. امروز از صدام و حزب بعث خبری نیست زیرا مردم ایران پای کار آمدند و با رهبری امام (ره) و پس از آن رهبر انقلاب کار را تمام کردند.

 

وی با بیان اینکه شهر الیگودرز لشکر 57 ابوالفضل را تشکیل داد و در جنگ خوش درخشید، یادآور شد: مردم این شهر حماسه آفریدند و با تشکیل یک لشکر در جنگ نقش فعالی داشتند. نیروهای این جنگ فقط تامین کننده نفرات یک لشکر نبودند بلکه افراد لشکر آنها تامین کننده نیروهای سایر لشکرها نیز می شدند.

 

فرمانده سپاه در دفاع مقدس گفت: مدتی فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را بر عهده داشتم. ما در برف و سرما و یخ درک کردیم که رزمندگان در ارتفاعات چگونه در برابر دشمن می ایستادند. در عملیات کربلای 7 لشکر 7 ابوالفضل شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد و در جبهه شمال غرب با ارتش بعثی عراق و احزاب مسلح کوموله درگیر شد. در واقع رزمندگان در این جبهه با دو دشمن داخلی و خارجی مواجه بودند که صدام از بیرون مرزها و حزب کوموله در داخل دستورات صدام را اجرا می کرد.

 

وی با اشاره به تلاش سپاه و ارتش در آزادی شهر اشنویه اظهار کرد: ایران توانست در این برهه از تاریخ دفاع مقدس تمام منطقه را در کنترل خود قرار دهد و فداکاری های بسیاری در این راه انجام شد. ایرانی ها در دفاع مقدس متکی به توان ارتش و سپاه و مردم بودند و حتی سلاحی با پول به آنها فروخته نمی شد. ما سلاح های از رده خارج را بازسازی می کردیم و با آن می جنگیدیم.

 

فرمانده سپاه در دفاع مقدس یادآور شد: در طول جنگ هزار تانک از دشمن غنیمت گرفتیم و 1500 تانک از دشمن را معدود کردیم. روس ها مدرن ترین تسلیحات جنگ را در اختیار عراق قرار می دادند و بهترین هواپیماها در دست آنها بود. در جبهه شلمچه با رادار مجهز از فرانسه مواجه شدیم که در اختیار عراقی ها بود. اما ما با غنیمت هایی که از دشمن می گرفتیم مهمات خود را تامین می کردیم. مهمات غنیمت گرفته شده در عملیات فتح المبین در عملیات بیت المقدس به کار گرفته شد، به عنوان پاسدار از تمام ارتشی ها تقدیر می کنم و ما در جنگ با روحیات یکدیگر آشنا شدیم. در حقیقت دفاع مقدس زمینه آشنایی ارتش و سپاه را با روحیات یکدیگر فراهم کرد و به قول شهید صیاد شیرازی ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند. باید نمونه هایی از این مراسم برای بزرگداشت فرماندهان بیشتر برگزار شود.

کد خبر 1220665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha