اصلاح ساختار حکمرانی فرهنگ می‌تواند از افتخارات دولت سیزدهم باشد

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر اینکه ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد، گفت:اصلاح ساختار حکمرانی فرهنگ می‌تواند از افتخارات دولت سیزدهم به شمار آید اگر به انجام برسد.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله علی اکبر رشاد در همایش ملی منطق انقلابی ساختار فرهنگی کشور ضمن تشکر از نهادهای برگزارکننده این همایش گفت: مقوله فرهنگ چنانچه رهبری فرمودند امر زیربنایی است و فرهنگ یک جهان است و انسان موجود این جهان است. فرهنگ بدون انسان معنا ندارد و انسان بدون فرهنگ وجود ندارد.

آیت الله رشاد ادامه داد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است و رهبر این انقلاب یک فیلسوف، جامعه شناس، سیاستمدار و فرهنگ دان بود. هم اکنون هم بزرگترین فرهنگ دان تاریخ ایران راهبری انقلاب اسلامی را بر عهده دارد؛ بدون هیچ تعصبی عرض می کنم بعید می دانم در تاریخ ایران مردی به فرهنگ شناسی رهبر معظم انقلاب وجود داشته باشد.چرا که حجیم‌ترین مطالب فرهنگی از نظر کمی توسط ایشان مطرح شده که از نظر کیفیت بی نظیر بوده است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر اینکه ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد، گفت: در بهترین زمان با وجود دولت انقلابی این مهم از سوی رهبر انقلاب مطرح شد. جامعه نخبگانی و روشنفکر باید تحول بنیادی و زیر ساختی بر اساس شناخت درست از فرهنگ را در بازسازی فرهنگی کشور به کار گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار حکمرانی فرهنگ می‌تواند از افتخارات دولت سیزدهم به شمار آید اگر به انجام برسد.

کد خبر 1223776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha