راه‌اندازی راه‌آهن در توسعه تجارت بین‌الملل تحول‌آفرین است

عباسی گفت: راه‌اندازی خط ریلی آستارا – رشت در توسعه تجارت بین‌الملل کشور تحویل آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرآستارا، «اسدالله عباسی» امروز (چهارشنبه، ۴ آبان) در نشست با جمعی از تجار و بازرگانان آستارا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: تقویت ظرفیت‌های اقتصادی، تجاریو صادراتی آستارا در رونق کشور و استان تاثیرگذار است.

 

استاندار گیلان به تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات ویژه رئیس جمهور در راستای راه‌اندازی خط ریلی رشت -آستارا و اتصال آن به کشور روسیه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شاهد عملیات اجرایی قطعه آستارا - رشت هستیم و تکمیل این کریدور توسعه تجاری را به دنبال دارد.

 

وی تصریح‌ کرد: مدیران دستگاه‌های ذیربط تا زمان بهره‌برداری کامل از راه‌آهن، روند تجارت و صادرات را تسریع و تسهیل کنند.

 

عباسی از سفر هیئت تجاری و اقتصادی از گیلان به آستراخان روسیه خبر داد و گفت: این سفر به منظور توسعه روابط تجاری انجام می‌شود.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی پایانه تره‌بار در غرب گیلان اظهار کرد: این پایانه با محوریت جغرافیایی یک از شهرستان‌های تالش و آستارا راه‌اندازی می‌شود.

 

وی ادامه داد: تسهیل امور تجار و بازرگانان و توسعه صادرات همچینن فعال‌سازی سفرهای هوایی به کشورهای همسایه از برنامه‌های دولت سیزدهم است.

 

عباسی با بیان‌اینکه دولت سیزدهم در راستای حمایت از محصولات کشاورزی، رونق تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاران تنها به کشورهای همسایه معطوف نیست، گفت: سطح رایزنی‌ها و روابط بین‌المللی در دولت سیزدهم در راستای توسعه این بخش به نفع کشور و مردم است.

 

گفتنی است، در پایان این نشست تعدادی از تجار و بازرگانان بندر آستارا به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

کد خبر 1226649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha