۱۵۳۰ میلیارد ریال برای پروژه های آموزشی خراسان شمالی هزینه شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: امسال هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال از محل منابع مختلف برای ۵۸ پروژه آموزشی با ۲۲۳ کلاس درس در خراسان شمالی هزینه شد.

«امین فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: در سال تحصیلی 1402-1401، 58 پروژه آموزشی در این استان با 223 کلاس درس و هزینه کرد هزار و 530 میلیارد ریال از منابع مختلف به بهره برداری رسید که با بهره برداری از طرح های مزبور 6 هزار و 700 دانش آموز از خدمات آن برخوردار شدند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی عنوان کرد: سال گذشته 27 طرح آموزشی در قالب 75 کلاس درس با 440 میلیارد ریال در مدارس سطح شهر و روستا استان به بهره برداری رسید که دوهزار و 250 دانش آموز از خدمات آموزشی مناسب برخوردار شدند.

 

فلاح با اشاره به افزایش هفت دهم درصد مترمربع سرانه فضاهای دانش آموزی استان علیرغم افزایش جمعیت دانش آموزی خاطرنشان کرد: احداث 75 درصد سرویس های بهداشتی استاندارد در مدارس فاقد سرویس بهداشتی یا دارای سرویس بهداشتی غیر استاندارد و جایگزینی 10 درصد مدارس کانکسی مستقل و سیار با مدارس استاندارد و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری از جمله برنامه های در دست اقدام  امسال است.

 

وی افزود: در این استان هزار و ۵۵۰ مدرسه با هفت هزار و ۴۰۰ کلاس درس وجود دارد که سرانه فضای آموزشی در این استان ۵.۲۸ متر مربع است که این شاخص آن در کشور ۵.۲۲ متر مربع است.

 

فلاح اضافه کرد: در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

 

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه هستند.

 

 

کد خبر 1227232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha