دشمنی آمریکا با ملت ایران ریشه دیرینه دارد /آمریکا حامی اصلی اغتشاش گران در داخل کشور

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: دشمنی آمریکا با ملت ایران ریشه دیرینه دارد و به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و کودتای ۲۸ مرداد بر می‌گردد آن زمان که صنعت نفت ایران ملی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان ذربایجان غربی، «حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی»، امروز جمعه، (۱۳ آبان) در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه در جمع نمازگزاران اظهار کرد:  دشمنی آمریکا با ملت ایران ریشه دیرینه دارد و به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و کودتای ۲۸ مرداد بر می‌گردد آن زمان که صنعت نفت ایران ملی شد.

امام جمعه ارومیه افزود: مساله مقاومت و عدم سازش با سلطه گران و استکبار در کل جهان شکل گرفته و ایران اسلامی در ابن میان نقش مهمی دارد.

وی با بیان به اینکه باید شعار مرگ برای دشمن داد، اظهار کرد: برخی‌ها مخالف شعار مرگ بر آمریکا هستند در حالیکه فرموده خود خداوند در قرآن است که برای دشمن باید مرگ خواست نه حیات.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: همچنین در 13 آبان سال 58 نیز دانشجویان خط امام(ره) لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند تا این روز به نام روز استکبارستیزی معرفی شود و در این راستا رهبری فرمودند که برخی تبلیغ می‌کنند که چالش ایران و آمریکا از زمان تسخیر لانه جاسوسی این کشور آغاز شد در حالی که اشتباه است و چالش ایران با این کشور از کودتای 28 مرداد سال 32 آغاز شده و از آن زمان دشمنی آمریکا با ملت ایران آشکار شده است.

وی  با بیان اینکه آمریکا حامی اصلی اغتشاش گران در داخل کشور است، گفت: این افراد فوت یک فرد به مرگ طبیعی را بزرگ نمایی می‌کنند ولی درباره شهادت چندین زایر در حرم امن شاهچراغ که با اسلحه داعشی ها کشته شدند حتی یک اطلاعیه هم ندادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اضمحلال امریکا نزدیک است، افزود: شکست آمریکا بعد از ۲۰ سال حضور در افعانستان و تقدیم این کشور به طالبان موضوعی است که نمی توان از آن چشم پوشید.

وی با بیان اینکه برخی‌ها به رغم مشاهده ضعف آمریکا باز فریب ایادی آن را می‌خورند، اضافه کرد: اینها برای نابودی انسان به قول خداوند در قران کریم به هر اقدامی دست می‌زنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی ادامه داد: حمایت استکبار از اغتشاشگران نشانه عمق دشمنی و غضب آنان نسبت به جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انزوای امریکا در حال رخ دادن است، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است و در این عرصه انتقال قدرت از غرب به آسیا دور از انتظار نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: فاتحه امریکا را باید خواند چرا که در نظم نوین جهانی جابجایی قدرت شکل می‌گیرد و باید جایگاه والای ایران را در این دوره مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب چندین بار از کمبودها صحبت کردند و مطالباتی نیز داشتند ولی هنوز به این موارد جامه عمل نپوشیده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه با ابراز تأسف از اینکه آنهایی که داعیه انقلابی‌گری داشتند هیچ واکنشی نسبت به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) از خود نشان ندادند اظهار داشت: در این راستا برای مرگ معمولی خانمی سینه چاک کرده و سر و صدای فراوانی کرده اما برای شهادت 15 نفر بیگناه در شاهچراغ (ع) ساکت شدند.

 

کد خبر 1229263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha