هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر زیرسوال بردن حجاب و ضربه به اسلام است

حجت‌الاسلام نژاد صفری هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر را ضربه به اسلام دانست و گفت: این دشمنی‌ها نه فقط ضربه به حجاب و مسئله عفاف است بلکه دشمن از این مسئله ورود و نفوذ کرد تا به مقاصد شوم خود دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به موضوع عفاف و حجاب تاکید داشتند و راهبردهای فرهنگی آن را به متولیان امر متذکر شده اند، اما تاکیدات ایشان آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت و آثار زیانبار آن را هم در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر شاهد بودیم. در اینجا سوالی که مطرح می‌شود، این است که هدف اصلی دشمن از تخریب مسئله حجاب چیست و در دل این آشوب‌هایی که به راه انداخته دقیقا چه چیزی را دنبال می‌کند.

در همین باب و برای شفاف شدن موضوع گفت‌وگویی را با حجت‌الاسلام والمسلمین «علی اکبر نژاد صفری» امام جماعت مسجد امام حسین (ع) زیر کوچه رشت و کارشناس مسائل دینی انجام دادیم که به شرح زیر است.

 

* هدف اصلی دشمن از تخریب مسئله حجاب چیست؟

به طور یقین ما کشوری داریم که از هر جهت به فضل و لطف خداوند باریتعالی به سمت رشد، تعالی و تکامل در حرکت است و به فضل پروردگار موفقیت‌های فراوانی را هم در کار و فعالیت‌های داخلی و خارجی کسب کردیم. علی‌القاعده دشمنان ما از دیدن این موفقیت‌ها، خرسند و شاد نیستند و دوست ندارند که این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها را ببینند؛ بنابراین باید از یک طریقی، به یک بهانه‌ای و توسط عده‌ای فرصت طلب و فرصت جو و کسانی که در واقع در داخل کشور هستند و طبل دشمن را به صدا در می‌آورند، وارد شده و سواستفاده کند و به عبارت دیگر عده‌ای را فریب می‌دهد و برای دشمنی علیه انقلاب اسلامی از این طریق ورود می‌کند.

شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند؛ "کشور ایران حرم است" و واقعا هم حرم است، به همین علت بهترین راه برای دشمن و بدخواهان این است که از طریقی ورود کنند که مردم در داخل کشور در مورد آن مسئله مناقشه دارند و بعضا در آن بخش نظر موافقی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و چه بسا با دین اسلام ندارند. 

خب ما در اینجا دیدیم که دشمن به مقوله عفاف و حجاب ورود کرد و در کار خودش هم تا حدی موفق بود تا بتواند به نظام، مردم و اعتقادات مردم صدمه بزند.

آنها موفقیت‌های ما را در عرصه‌های داخلی و خارجی نظاره‌گرند و چشم دیدن آن را هم ندارند و خودشان را در یک فضای نابودی و چالش بسیار بزرگ می‌بینند، به همین علت ناگزیر هستند برای اینکه فضا و موقعیت ضعف خود در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران را لاپوشانی کنند و رشد ایران و اسلام را ناچیز جلوه دهند، بیایند و راهی برای انسجام و وحدت خود پیدا کرده و تمام قدرت خود را برای نابودی اسلام صرف کنند که کردند.

یقینا همانطور که مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرمودند دست دشمنان اسلام در این اغتشاشات در کار است خصوصا آمریکا، رژیم صهیونسیتی و انگلیس و این موضوع هم بر کسی پوشیده نیست و استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام علنا به آن اعتراف می‌کنند، بنابراین با تمام قوا وارد میدان شدند و از ماجرای فوت آن دختر خانم به عنوان بهترین ابزار برای پیشبرد مقاصد خود استفاده کردند.

همه اینها در حالی است که خانواده آن دختر مرحوم هم اذعان دارند که او بر اثر ضربات نیروهای انتظامی جان خود را از دست نداده اما جبهه متحد دشمن از این فرصت استفاده کرده و خبرهای کذب و دروغ را در با توجه به ضعف و مشکلات عدیده ما در حوزه سواد رسانه در میان مردم انتشار دادند.

این خبرهای کذب و دروغ سبب شد عده‌ای تحت تاثیر قرار بگیرند و متاسفانه به صورت ناآگاهانه طبل دشمن را به صدا در بیاورند و باز هم متاسفانه در مقابل نظام قرار بگیرند، البته عده‌ای از این افراد بعدها وقتی متوجه شدند که اینها همه فتنه دشمن است، خود را از این صحنه بیرون کشیده و دیگر ادامه ندادند؛ اما عده‌ای که فریب خورده بودند و می‌توان عنوان داعشی‌های وطنی را برای آنان به کار برد، آمدند و تعداد زیادی از هموطنانمان را به شهادت رساندند.

دشمن از این فرصت بدست آمده برای حمله به عفاف و حجاب و گشت امنیت اخلاقی استفاده کرد؛ در حالیکه هر کشوری قوانین مختص به خود را دارد و نظام جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست که یکی از قوانین آن هم بحث حجاب و پوشش است.

حجاب و پوشش بحث جدیدی نیست و ۴۰ سال است که ما در اینباره صحبت می‌کنیم و دستور الهی است و به شکل قانون درآمده و مردم هم باید از قانون تبعیت کنند و همه اینها در حالی است که در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیسی که حتی قانون اساسی ندارد نیز بر اساس یکسری ضوابط عمل می‌شود.

برای ما مسئله حجاب و پوشش بسیار مهم و با اهمیت است. از طرفی باید توجه داشت که طبق آمارهای خود غربی‌ها، متاسفانه به دلیل عدم رعایت مسئله عفاف و پوشش در آن کشورها از هر چهار زن سه نفرشان مورد تجاوز قرار گرفته اند و امنیت در آن کشورها وجود ندارد. در کشورهای غربی زنان را به بردگی می‌گیرند و از زنان به عنوان ابزار، کالا و برای تبلیغات استفاده می‌شود و اگر قرار باشد همان شیوه در اینجا اجرا شود، یقینا جامعه ما به سمت انحطاط خواهد رفت.

کشور ما به مانند یک کشتی است که به سمت اهداف خود در حال حرکت است و علی‌القاعده اگر افرادی هنجارشکنی انجام دهند و در مقابل قانون قرار بگیرند و بخواهند مسیر این کشتی را از صراط مستقیم به انحراف بکشانند، نیروهای نظامی و انتظامی باید در مقابل اینها بایستند و مانند تمام کشورهای دیگر که با بی قانونی، بی نظمی و اغتشاش مقابله می‌کند، اجازه هنجارشکنی را به آنان ندهند.  

هدف اصلی دشمن ضربه به اسلام عزیز است و نه فقط ضربه به حجاب، در واقع دشمن از مسأله حجاب ورود و نفوذ کرد تا به مقاصد شوم خود علیه اسلام و انقلاب جامه عمل بپوشاند و در خبرها هم دیدیم که برای جذب مخاطب از روشهای مختلفی استفاده کردند و حتی زنانی در کشورهای اروپایی خود را عریان کردند و این نشان میدهد اینها فقط به فکر برداشتن روسری از سر زنان نیستند بلکه به فکر این هستند که زنان ما را عریان کرده و به سمت و سوی بی بند و باری بکشانند.

از طرفی وارد حرم مقدس شاهچراغ شدند و متاسفانه تعدادی از عزیزان ما را به شهادت رساندند که این عمل آنها هم نشان دهنده خوی درندگی آنان است و اگر کسی امروز بخواهد از آنان تبعیت کند، باید بداند که اینها درصدد وارد کردن حجم عظیمی از سلاح به داخل خاک کشورمان هستند و از ابزارهای جنگی استفاده می‌کنند و با ترویج خشونت به جوانان آموزش می‌دهند تا مردم را بکشند و همه جا را آتش بزنند و هیچکدام از رفتار آنان با معیارهای انسانیت همخوانی ندارد.

ما طبق آیات قرآن کریم اعتقاد داریم که دشمن و این جماعت می‌خواهند نور اسلام را خاموش کنند اما هرگز به اهداف خود نخواهند رسید و نور خدا با اراده آنان خاموش نمی‌شود زیرا اراده خداوند برتر از همه چیز است و نشانه‌های آن را هم می‌بینیم که چگونه اسلام و عفاف و حجاب در دل کشورهای اروپایی و جامعه غرب رشد پیدا کرده است و دقیقا همین موضوع عمق دشمنی آنان را علیه اسلام و جمهوری اسلامی ایران افزایش داده است. 

 

* رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به موضوع عفاف و حجاب تاکید داشتند اما آنچنان که باید به این موضوع توجه نمی شود به نظر شما دلیل این مسئله چیست؟ 

متاسفانه کم‌کاری دستگاه های متولی در عمل به منویات مقام معظم رهبری خاصه در حوزه فرهنگ، عفاف و حجاب و شبیخون فرهنگی دشمن مشهود است و آثار این عملکرد زیانبار آنان را هم امروز ما به خوبی می‌بینیم.

در واقع باید گفت اگر نهادهایی که در زمینه عفاف و حجاب مسئول هستند مانند آموزش و پرورش، حوزه علمیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات حضور فعالی در دل اقشار مختلف مردم داشته باشند، می‌توانیم حقایق دین را تبیین کنیم که این امر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با اولویت قرار گرفتن جهاد تبیین در عرصه عفاف و حجاب میسر می‌شود.

 

- جایگاه زن در ایران بعد از انقلاب به ویژه در دوران کنونی نسبت به دوران پهلوی چگونه است و چه تغییراتی یافته است؟

آن زمان که پهلوی به کشورمان حکومت می‌کرد، زنان ما به لحاظ سواد و تحصیلات اصلا جایگاهی نداشتند ولی اکنون وقتی آمار را نگاه می‌کنیم، خود گویای حضور بسیار پررنگ بانوان و پیشی گرفتن آنان از مردان در امر تحصیلات دانشگاهی است؛ در حالیکه زمانی در همین کشور و در زمان طاغوت زنان در پستوها بودند و جایگاه و رشدی نداشتند اما هم اینک شاهد تعالی و موفقیت زنان در عرصه علمی و حتی میادین ورزشی هستیم در حالیکه حجاب خود را هم در جوامع بین المللی حفظ کرده‌اند.

جالب اینجاست وقتی شاه مخلوع حکومت طاغوت برای پادشاه سعودی نامه می‌نویسد به او توصیه می‌کند که فساد را در جامعه زیاد نماید تا بتواند حکومت کند و این واقعا شعار پهلوی بود و در اسناد هم موجود است. بنابراین اینها معیار و ملاک شان در رابطه با حجاب، عفاف و پوشش و کلا زن این است که زن به عنوان یک کالاست و به مانند یک موجود بی ارزش وقتی از آن بهره‌ای گرفته می‌شود، دور انداخته شود اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نگاهش نسبت به زن همان نگاهی است که اسلام عزیز دارد.

 

- با توجه با اغتشاشات اخیر و حمایت کشورهای غربی و عربی و گروه‌هایی چون سلطنت طلبان از این ناآرامی‌ها، ریشه این حمایت‌ها چیست؟

در اینجا باید قبل از هر چیز ببینیم وقتی اینها صحبتی انجام می‌دهند، پشت صحبت آنها فکر و تعقل هست و اینکه آیا بر مبنای فکر و اندیشه و تفکر حرف می‌زنند یا خیر، وقتی این موضوع را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که پشت حرفهای اینها اصلا هیچ فکر، تعقل، اندیشه‌ و برنامه‌ای نیست و مبنای آنان بی‌بند و باری است، همانطوری که محمدرضا شاه مخلوع و طاغوت به دنبال بی بند و باری بود.

حضرت امیرالمومنین، حضرت علی (علیه السلام) در رابطه با زن می‌فرمایند: فَإِنَّ اَلْمَرْأَةَ رَيْحَانَةٌ وَ لَيْسَتْ بِقَهْرَمَانَة، همانا زن ریحانه است نه قهرمان، یعنی زن گل است و همانطور که باید انسان از گل مراقبت کند جایگاه زن هم همینگونه است و این نشاندهنده عمق تفکر متعالی اسلام عزیز درباره زنان است.


 

کد خبر 1230363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha