مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی رافع مشکلات جوانان جویای کار باشند

بهرام نیا با بیان اینکه یکی از اولویت های دولت سیزدهم توجه به موضوع اشتغال است، گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان بهارائه تسهیلات از سوی بانک ها گره خورده است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۲۳ آبان) در نشست شورای اشتغال استان اظهار کرد: با نگاه دولت، تسهیلات تبصره ۱۶برای افراد جویای کار به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که این امر یک فرصت مناسب را برای استان فراهم کرده است.

 

حسن بهرام نیا یادآور شد: به بانک ها تاکید می شود و جزو مطالبات جدی مردم و بنده است که در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ سرعت ببخشند، از برخی بانک ها که در راستای ارایه تسهیلات تبصره ۱۸ برای رونق تولید و اشتغال جوانان جویای کار بیشتر از سقف تعهد خود عمل کردند تقدیر می کنم که  البته تعداد این بانکها انگشت شمار است.

 

وی افزود: برخی بانک ها آن طور که باید به تعهدات خود در حوزه تبصره ۱۶خوب عمل نکردند و برخی هم بین ۵۰ تا ۸۰ درصد به تعهدات خود عمل کردند و این رضایت بخش نیست، تاکید می کنم بانک هایی که عملکرد آنان حدود پنجاه است خود را به هشتاد برسانند تا بتوانیم این اعتبارات را در حوزه اشتغال برای جوانان جویای کار جذب کنیم.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: مردم ما مردم خوبی است، یک عده ای که به کف خیابان آمدند، اینها همه دنبال براندازی نظام نبودند، بخشی از این افراد، از عملکرد من و شما به عنوان مدیر راضی نبودند و بخشی هم تحت تأثیر فضای مجازی اغفال شدند و بعد از اینکه رسانه ها و‌ مسئولان و صدا و سیما تبیین کردند متوجه شدند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

 

بهرام نیا بیان کرد: واقع بین باشیم، یکی از اولویت های دولت سیزدهم توجه به موضوع اشتغال است که با توجه به اقدامات دولت در اختصاص تسهیلات و فراهم کردن شرایط برای پرداخت آن، حجت بر مدیران استان و بانک های استان تمام شده است، از همه مدیران بانک ها و مدیران دستگاه های اجرایی انتظار می رود که رافع مشکل جوانان بیکار باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید کار پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ روان شود، گفت: بیکاری استان به بحث و نگاه بانک ها گره خورده است، دولت تامین اعتبار کرده است و اعتبار خوبی در اختیار بانک ها گذاشته است، باید روان سازی در حوزه کار افراد جویای شغل در مراجعه به بانک ها ایجاد شود و من به مردم استان اعلام می کنم که رفع بیکاری و اشتغال جوانان به بانک ها گره خورده است.


استاندار ایلام با بیان اینکه اشتغال هم درامنیت و رفاه و هم در زمینه های مختلف مردم تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی از جلمه کمیته امداد و بنیاد برکت در حوزه اشتغال خوب عمل کرده اند البته باید در این زمینه، همراهی و هم صدایی باید باشد خروجی آن کمک به اشتغال افراد جویای کار و کارآفرینی است.

 

کد خبر 1232198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha