دوره آموزشی مربیان طرح جوانی جمعیت  جنوب کرمان برگزار شد

محسن نسب امیری گفت: دوره آموزشی مربیان طرح جوانی جمعیت (ایران، جوان بمان) جنوب کرمان با حضور فرهیختگان و صاحبنظران برگزار شد.

«محسن نسب امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: امروز دوره آموزشی مربیان طرح جوانی جمعیت (ایران، جوان بمان) جنوب کرمان در شهر جیرفت برگزار شد.

 

فرمانده سپاه جیرفت در این باره، افزود: این دوره آموزشی با حضور فرهیختگان و صاحبنظران با رویکرد ارائه راهکار برای افزایش و جوانی جمعیت برگزار شد.

 

وی با اشاره به این که طرح جوانی جمعیت دارای ۲ بعد است، بیان کرد: یکی از ابعاد آن، افزایش جمعیت و دیگری جوانی جمعیت است.

 

نسب امیری ابراز کرد: با توجه به برآوردهای کارشناسان جمعیت در سال های گذشته، اگر روند افزایش جمعیت ایران به شکل فعلی پیش برود در آینده ای نزدیک به کشوری پیر تبدیل می شود.

 

فرمانده سپاه جیرفت ادامه داد: در صورت کاهش جمعیت جوان در آینده در سطوح مدیریتی و دیگر حوزه ها با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد.

 

وی با بیان این مطلب که به موضوع کاهش جمعیت می تواند از دید دشمنی دشمنان نیز نگاه کرد، گفت: تغذیه بر جمعیت تاثیرگذار است و دشمنان با ورود غذاهای غربی به دنبال کاهش جمعیت ایران هستند.

 

نسب امیری اظهار کرد: اگر به پیشینه تاریخی جوامع و ملل نگاه کنیم در می یابیم یکی از مولفه های قدرت هر جامعه، گروه و کشوری، جمعیت است.

 

فرمانده سپاه جیرفت اضافه کرد: هر چه تعداد جمعیت یک کشور بیشتر باشد قطعا در اذهان جوامع دیگر آن کشور برتری دارد.

 

وی با بیان این مطلب که سر زندگی و قدرت نظامی از دیگر مولفه های برتری یک کشور است، عنوان کرد: با نگاه به تاریخ کشورها در می یابیم هر کجا کشوری پیروز شده به دلیل جمعیت و جوانی جمعیت آن کشور بوده است.

 

نسب امیری بیان کرد: طبق اصل ۱۵۰ و ۱۵۱ قانون اساسی، وظیفه سپاه حفظ انقلاب اسلامی، ارزش ها و دستاوردهای نظام است و بر همین اساس هر کجا که نیاز باشد ورود پیدا می کند.

 

فرمانده سپاه جیرفت افزود: سپاه شهرستان جیرفت با توجه به اهمیت موضوع ازدیاد و جوانی جمعیت و تبیین این مهم، اقدام به برگزاری این دوره آموزشی کرده است.

 

وی در خاتمه با اشاره به این که ان شاءالله در آینده ای نزدیک به شرایط جمعیتی مطلوب برسیم، عنوان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا شعار جمعیت کمتر زندگی بهتر در اذهان مردم تغییر پیدا کند‌ و شاهد روند افزایشی جمعیت باشیم.

کد خبر 1233322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha