امر به معروف و نهی از منکر، راهبرد اصلی جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با بیان اینکه در تشکیل حکومت اسلامی چهار مأموریت اساسی اعم از اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که باید به صورت ویژه به آن پرداخت گفت: راهبرد اصلی جهاد تبیین، امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، امروز در جشنواره امر به معروف و نهی از منکر که همزمان با هفته بسیج در اهواز برگزار شد، با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج به دو شکل سازمانی و روحیه بسیجی در انقلاب اسلامی وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و مؤثرین عواملی که می‌تواند انسان را به هدف خلقت برساند، رسیدن به مقام عبادت و بندگی است، افزود: در آیه ۱۷ سوره اسراء آمده است که پاک و منزه است خدایی که بنده‌اش را در یک شب، از مسجدالحرام به مسجدالاقصی که گرداگردش را پربرکت ساخته‌ایم، برد، تا برخی از آیات خود را به او نشان دهیم چرا که او شنوا و بیناست.

 

وی به سختی‌های رسیدن به جایگاه عبودیت و بندگی اشاره کرد و ادامه داد: عبد به این معنا است که همه ظرفیت‌های عالم که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده را در مسیر الهی به کار بگیریم.

 

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه یاد عالم آخرت و معاد از مهم‌ترین عوامل دستیابی انسان به مقام بندگی است، اضافه کرد: خوشا به حال کسانی که همواره یاد عالم آخرت را فراموش نمی‌کنند و می‌دانند باید روزی حساب پس دهند.

 

وی با اشاره به اینکه نافرمانی خداوند متعال تنها با فراموشی معاد اتفاق می‌افتد، خاطر نشان کرد: کسانی که از مسیر حق فاصله گرفتند، دچار عذاب شدید خواهند شد و دلیل این فاصله، فراموش کردن‌ روز معاد است.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با اشاره به اینکه ۴۳ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، ابراز کرد: دشمنان از اولین روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به دنبال تجزیه این کشور بودند که ۱۷ هزار شهید و ترور مسئولان ارشد از جمله نقشه‌های دشمن بوده است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب عادی نیست و علی‌رغم همه فشارها ۴۳ سال از عمر آن‌ می‌گذرد، عنوان کرد: آیا کسانی که در مراسم‌های مختلف از جمله ۱۳ آبان و دیگر مناسبت‌ها حضور پیدا می‌کنند مردم نیستند و تنها اغتشاشگران اخیر مردم هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، اذعان کرد: دشمن سابقا جنگ سخت و نیمه سخت راه‌اندازی کرده بود و اکنون که در این عرصه شکست خورده، به سراغ جنگ نرم رفته است.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به جهاد تبیین بیان کرد: دشمن در جنگ شناختی و ادراکی، قوه شناخت و عقل انسان را دچار خطای محاسباتی می‌کند و لذا دیدیم که در اغتشاشات اخیر برای دیگر کشورها به نحوی تبلیغ می‌کردند که ایران اسلامی سقوط کرده است.

 

امام جمعه اهواز، یاد آور شد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، راهبرد اصلی جهاد تبیین، امر به معروف و نهی از منکر است؛ در تشکیل حکومت اسلامی چهار مأموریت اساسی اعم از اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که باید به صورت ویژه به آن پرداخت.

 

کد خبر 1236227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha