پژواک منش فاطمی در روحیه بسیجی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان، تصریح کرد: بسیجیان سخنان حضرت فاطمه (س) را در زندگی خود الگو قرار داده و پیاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب»  که در جلسه تواصی به حق در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درنمازخانه این سازمان سخن میگفت، درتبیین عبارت منش فاطمی در روحیه بسیجی، اظهار داشت: منش فاطمی در طول تاریخ شکل گرفته است و نخستین فردی که به حمایت از ولایت برخاسته فاطمه اطهر(س) است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه پیرو حمایت حضرت فاطمه(س) از ولایت، شاهد حمایت جمعی از امام حسن مجتبی(ع)، شهدای کربلا ازامام حسین(ع) و استمرار آن در زمان ائمه تا امروز هستیم، تصریح کرد: اکنون نیز بسیجیان از زهرای اطهر در حمایت از ولایت تبعیت می کنند و سخنان آن حضرت را در زندگی خود الگو قرار داده و پیاده کرده اند.

 

وی به برخی نمونه های عنوان شده در کتب تاریخی درحمایت از امام معصوم اشاره کرد و با بیان اینکه منش حضرت فاطمه(س) عفاف و حجاب بود، افزود: آن حضرت وقتی برای دفاع از حق ولایت به مسجد پیامبر رفت چند تن از بانوان در اطراف ایشان بودند و از پشت پرده با مردم سخن گفتند تا حجم بدن آن بانو مشخص نباشد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با طرح این سوال که چه کسانی فاطمی هستند، تصریح کرد: بسیجی علاوه بر برخورداری از روحیه کار جهادی، حضور بدون توقع و تظاهر و بدون نام ونشان، به عنصر معنویت، انفاق در راه خدا، آرمان گرایی و پیروی ازخط مشی فاطمی توجه و تاکید دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب درادامه به تحلیل بیانات مقام معظم رهبری درخصوص دلایل و اهداف اغتشاشات اخیر اشاره کرد و با مقایسه پیشنهاد های امروز برخی افراد روشنفکر با وقایع تاریخی صدر اسلام اظهار داشت: ازچند بار گفتگو با آمریکا چه نتیجه ای گرفته شده است؟ آمریکا به هیچ یک از تعهدات و وعده های خود عمل نکرده و حتی درموضوع  برجام نه تنها تحریم ها برداشته نشد و کاهش هم نیافت بلکه به آن نیز اضافه شد، همانگونه که در قرآن آمده است: ” وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم - هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد تا( به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی و) از آیین آنان، پیروی کنی”. 

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بسیجی ماندن، عدم تفاخر و قدر خود را دانستن، شناخت دشمن، ارزیابی رشد معنوی و دینی، توجه به شیوه های دشمن در جعل دروغ و دروغ پردازی با هدف ناامید کردن مردم، لزوم روشن بینی در افراد جامعه، حفظ آمادگی عملی و مراقبت از نفوذ دشمن در درون مجموعه ها را از جمله ویژگی ها برای استمرار حرکت درمسیر فاطمی دانست و با اشاره به آیه 136 سوره آل عمران " وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ " گفت: در صورتى که به ایمان به خدا تمسک جوییم و درست عمل کنیم دشمن نمی تواند لطمه ای وارد کند و سرانجام پیروزى با مومنانی خواهد بود که در ایمان ثابت قدم هستند.

کد خبر 1237859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha