جشن یلدای قصه ها در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان برگزار شد

گوهری گفت: به مناسبت شب یلدا برنامه های متنوع فرهنگی هنری و ادبی را با حضور کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد.

حمیدرضا گوهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: در این ویژه برنامه‌ها مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اقدام به برپایی آیین جشن یلدا با حضور پر شور اعضا و خانواده‌های آنان کردند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: این مراکز با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به معرفی یلدا و آداب و رسوم بومی و محلی آن پرداخته و این مناسبت ملی را گرامی‌داشتند.

 

وی افزود: مرکز فرهنگی هنری شماره 4 سنندج با دعوت از مدارس و اجرای برنامه های قصه گویی، یک بحث آزاد و پرسش و پاسخ در مورد شب یلدا، خافظ خوانی، اجرای بازی و سرگرمیو شعرخوانی جشن شب یلدا را برگزار کردند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان یادآور شد: به مناسبت بلندترین شب سال، آیین  شب یلدا همزمان با فرارسیدن آخرین روز فصل پاییز و گرامی‌داشت شب یلدا در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورشی شماره 2 بانه با اجرای برنامه‌هایی از جمله قصه‌گویی، شعرخوانی، حافظ خوانی، نمایش، معرفی ایام و وقایع، معرفی آداب و رسوم یلدا و شاهنامه خوانی کاردستی اوریگامی با موضوع انارهای شب یلدا ، سفال گری ظروف یلدایی و انارهای یلدایی و نقاشی با موضوع یلدادر خانه ما از جمله فعالیت‌هایی بود که در این روز اجرا شد.

 

گوهری اضافه کرد: همزمان با پایان روزهای پاییزی و فرارسیدن یلدا و با هدف گرامیداشت این سنت قدیمی و آشنایی بیشتر کودکان با سنت‌های یلدایی، مراسمی در مرکز فرهنگی هنری شماره دو مریوان برگزار شد.

 

وی گفت: در این مراسم که دانش‌آموزان دبستان رویش زندگی به همراه مادرانشان حضور پیدا کردند با شرکت در کارگاه کاردستی به ساخت و تهیه کلاه مقوایی به شکل انار پرداختند.

 

گوهری اعلام کرد: از دیگر برنامه‌های این مراسم، قصه گویی، شعرخوانی و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری بود که با استقبال خوب کودکان و والدین روبرو شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اعلام کرد: همچنین حضور دانش‌آموزان مدرسه سیمای فرهنگ در مرکز و برگزاری کارگاه حافظ خوانی، قصه گویی و اوریگامی از دیگر برنامه‌های این مرکز بود و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم و آیین‌های این شب باستانی بصورت حضوری برگزار شد.

کد خبر 1241419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha